נדחתה ההכרעה בעניין הארכת מהדורות החדשות של ערוצי 2 ו-10

חדשות 10 ביקשו לדחות החלטה בנושא לעוד 30 יום, והמועצה הסכימה לקבל את הבקשה

תמר איש שלום / צילום: ענבל מרמרי
תמר איש שלום / צילום: ענבל מרמרי

מהדורות החדשות של ערוץ 10 ו-2 ימשיכו להיות מוארכות בחודש אחד נוסף לפחות. זאת לאחר שמועצת הרשות השנייה החליטה לדחות החלטה באשר לשינוי הנוהל הקיים. היום בצהריים התקיימה ישיבה בנושא בהשתתפות יו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10 והיועצת המשפטית של ערוץ 10 דבורה קמחי. חדשות 10 ביקשו לדחות החלטה בנושא לעוד 30 יום, והמועצה הסכימה לקבל את הבקשה. 

על פי הנוהל כיום, חברת חדשות שמעוניינת להאריך את מהדורת החדשות שלה אמורה להעביר בכל יום בקשה לרשות השנייה, וזו אמורה להחליט האם לאשר את ההארכה בכל יום מחדש. לרוב הרשות מאשרת את ההארכה, כל עוד היא מועברת די זמן מראש, ועל פי ההסכמים מול גופי החדשות, עליה גם להעביר את המידע לחברת החדשות המתחרה על מנת שזו תבחר האם להאריך את מהדורת החדשות שלה גם כן. על פי רוב, נוצר מצב כי שתי מהדורות החדשות מאריכות את השידור עד חצי שעה. 

בחדשות 10 הגישו בקשה רשמית למועצת הרשות השנייה - כבר לפני 4 חודשים, לפיה תוארך המהדורה באופן קבוע ב-20 דקות נוספות ובחודשים האחרונים מבקשת חברת חדשות 10 את הארכת המהדורה כמעט מדי יום ביומו. גם חדשות 2 מבקשת לא אחת את הארכת המהדורה, בעיקר לאור צרכי הזכייניות קשת ורשת, שמבקשות להשיק תוכנית חדשה או להתמודד עם תחרות מול ערוץ 10. 

ברשות השנייה אישרו את הדברים.