משרד החקלאות יציב מצלמות בבתי המטבחיים ובמשחטות

כ-400 מצלמות וכ-50 מערכות הקלטה דיגיטליות יוצבו בכ-50 בתי שחיטה בשנת 2016, במטרה לפקח מרחוק על פעילותם בהיבטי השמירה על חוק צער בעלי חיים  

עופות בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי
עופות בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

המדינה מזדעזעת פעם אחר פעם מהמתרחש בבתי המטבחיים, כשתמונות קשות מגיעות אחת לכמה זמן לאמצעי התקשורת ומגלות טפח מהמתרחש מאחורי תעשיית הבשר.

כדי להגביר מהותית את הפיקוח על הנעשה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר החליט על הצבת "מצלמות חכמות" בבתי המטבחיים ובמשחטות ברחבי הארץ: כ-400 מצלמות וכ-50 מערכות הקלטה דיגיטליות יוצבו על-פי התוכנית בכ-50 בתי שחיטה.

צוות הפיקוח בבית השחיטה יצפה במצלמות, כשבנוסף יועבר החומר המצולם לחדר בקרה שיוקם בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות.

מתקני השחיטה, קובע המשרד, יחויבו להתקין מצלמות בכל אזור בו מטופלים בעלי החיים עד שחיטתם. מטרת המצלמות היא לפקח מרחוק על פעילות בתי המטבחיים והמשחטות בהיבטי השמירה על חוק צער בעלי חיים ולתעדה בנוסף - ולא במקום - מערך הפיקוח של המתקן עצמו. העובדים יידעו כי הם מצולמים 24/7.

בימים אלה מפרסם המשרד מכרז לאספקה, התקנה ותחזוקה של מצלמות טלוויזיה במעגל סגור, והצפי הוא שבמהלך 2016 ירושתו כלל מתקני ייצור המזון מן החי, משחטות ובתי מטבחיים, במצלמות.

"משרד החקלאות ופיתוח הכפר רואה בחומרה עבירות של התעללות בבעלי חיים", אומר מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון, "ונוהג כלפיהם באפס סובלנות. המשרד ימשיך לייעל את הפיקוח והאכיפה על חוק צער בעלי חיים, ולבצע פעולות שונות למיגור התופעה הן באמצעות אמצעי אכיפה והן באמצעות הסברה".