עיריית ירוחם ומטח מקימים חממה טכנולוגית ב-20 מיליון שקל

התרומה ניתנה ע"י קרן ג'ק ג'וזף ומורטון מנדל ■ ראש העיר: "זה ימקם את ירוחם בלב הפיתוח של הנגב"

ירוחם / צילום: איל יצהר
ירוחם / צילום: איל יצהר

עיריית ירוחם והמרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) מקימים חממה טכנולוגית בשם MindCET, שתשמש כמרכז למנהיגות וחדשנות לטכנולוגיות חינוכיות. המרכז אמור להוביל שיתוף פעולה ייחודי בין יזמים, חוקרים, מורים ותלמידים, תוך שאיפה "לעורר שינוי משמעותי בפרדיגמת הלמידה הנוכחית בישראל ומעבר לה". הקמת המרכז נעשית בזכות תרומה של 20 מיליון שקל מקרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, שמושבה בקליבלנד.

המרכז החדש יכלול מספר פעילויות, בהם "המוקד" שיהווה סביבת עבודה פתוחה ליזמים; "ארגז החול" שיהווה אזור מיוחד להצגת הטכנולוגיות שיפותחו; "הכיתה המעופפת" שתשמש עבור ביצוע ניסויים ומחקרים; וכן אגף מחקר ומעבדה שישמשו לא רק את היזמים במרכז, אלא גם תלמידי בית ספר, חיילים וקצינים.

"אנחנו אסירי-תודה ומאושרים לקבל את המתנה הזו," מסר היום (א') ראש עירית ירוחם, מיכאל ביטון. "המרכז החדש יהיה בית למחנכים, בית לרעיונות חדשים ולדרכי חשיבה חדשה. זה ימקם את ירוחם בלב הפיתוח של הנגב".

עמרם מצנע, מי שכיהן בעבר כיו"ר הוועדה הקרואה של העיר המשמש כיום כיו"ר קרן ירוחם החדשה, הוסיף: "הפרויקט הזה הוא צעד נוסף במאמצינו לפתח מצוינות בחינוך בירוחם". גם מורטון ל. מנדל, יו"ר הקרן שהעניקה את התרומה, בירך: "כחלק ממערכת היחסים ארוכת הטווח שלנו עם ירוחם ותושביה, קרן מנדל מברכת את ההזדמנות לסייע לירוחם בהקמת המרכז המתקדם לחדשנות חינוכית . תרומה זו מבטאת את רצוננו לתמוך בירוחם, בנגב ובקידום החדשנות בישראל."