הנשים מאחורי אולמרט: אלופות הזיכויים נוית נגב ואיריס ניב-סבאג

השתיים, שחתומות על הסרת עננת 6 שנות המאסר מעל ראשו של רה"מ לשעבר בפרשת הולילנד, חתומות על מפגן זיכויים נוסף שכמעט אין שני לו במערכת המשפטית

נוית נגב ואהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנו
נוית נגב ואהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנו

מי שחתומות על הסרת עננת 6 שנות המאסר מאחורי סורג ובריח מעל ראשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת הולילנד הן עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג ממשרד שינמן-נגב-ניב, שניצחו ביד רמה על ערעורו לבית המשפט העליון.

צוות ההגנה המקורי של אולמרט - שכלל את עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר ממשרד גולדפרב-זליגמן ועו"ד ירון ליפשס ממשרד כספי - היה שותף גם לערעור, אבל אולמרט העביר את השרביט לנגב וניב-סבאג, ואלה הוכיחו היום, שוב, את יכולתן בזירה המשפטית.

נגב ייצגה את אולמרט גם במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים בפרשת ראשונטורס, שם הואשם כי הוא קיבל מהמדינה ומגופים ציבוריים מימון כפול ומשולש של כ-90 אלף דולר לנסיעותיו לחו"ל. על אף שהתיק נחשב למבוסס ביותר, לכאורה, מבין פרשות כתבי האישום נגד אולמרט, הוא הסתיים בזיכויו. ערעור הפרקליטות עליו תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון.

באמצעות ההתחמשות בעורכות הדין המובילות קיווה אולמרט להגיע לזיכוי מלא. למרות ההרשעה החריפה של רוזן, והעונש הכבד שהוטל על אולמרט, הציפייה שלו מהסנגוריות המובילות לא הייתה מופרכת.

 

השתיים - נגב וניב-סבג - חתומות על מפגן זיכויים שכמעט אין שני לו במערכת המשפטית, ובין היתר על זיכויו הגורף לפני כחודשיים של גד זאבי בתיק פרשת בזק לאחר 11 שנות משפט, וכן על זיכויו בפרשת מלם.

נאשמים נוספים שיצאו מחויכים ומצוידים בזיכויים מבית המשפט בזכות צוות נגד-ניב-סבג הם מנכ"ל מליסרון לשעבר ועופר השקעות, אבי לוי, שזוכה מחמת הספק מכל העבירות שיוחסו לו בפרשת הרצת האג"ח של חברת מליסרון; והיזם משה מילר, לשעבר מבעלי רמדיה, שזוכה באופן מלא מהאישומים נגדו בפרשת גרימת מותם של הפעוטות שצרכו מזון תינוקות צמחי של החברה.

זיכוי דרמטי נוסף שעליו חתומה נגב (יחד עם שורת עורכי דין בכירים),  לצד שותפתה עו"ד איריס ניב-סבאג, הוא זיכויו המלא של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט מהאישום כי נתן שוחד בדמות ייצוג משפטי בשכר-טרחה נמוך לפקיד השומה רו"ח שוקי ויטה, תמורת טיפול מיטיב בלקוחותיו עתירי הממון של וינרוט.

נוית וניב סבג, שהיו בנו- טיפוחיו של הסנגור הבכיר עו"ד דן שינמן, הפכו לשם-דבר בתחום הצווארון הלבן. השתיים מוכרות כמקצועיות, יסודיות וחשוב מכל - מביאות תוצאות מיטיבות ללקוח, ובמקרים רבים את הזיכוי המיוחל. בנסיבות, אין זה מפתיע ששמן מופיע במרבית התיקים הדרמטיים שנדונים בבתי המשפט בעת האחרונה. בין היתר מייצגות השתיים את דוד אדרי, לשעבר מבכירי פסגות, הממתין להכרעת דינו בפרשת פסגות, במסגרתה הואשם בביצוע מניפולציות באיגרות חוב בתיק הנוסטרו של החברה.

בנוסף מייצגות השתיים בימים אלה חשוד נוסף בפרשה מתוקשרת - פרשת הרצת המניות לכאורה באי.די.בי. נגב וסבג-ניב מייצגות בפרשה את איתי שטרום, המואשם - לצד נוחי דנקנר - בהשפעה בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי, לקראת הנפקת אי.די.בי אחזקות, שבה גייסה החברה 321 מיליון שקל ב-23 בפברואר 2012. התיק ממתין להכרעת השופט חאלד כבוב מהמחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.