ערוץ 10 יגיש התנגדות להקלות תוכן לערוץ 20

העמדה של ערוץ 10 היא שהפיכת ערוץ 20 לערוץ ייעודי עם הרחבות ייצור תחרות לא הוגנת

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

ערוץ 10 צפוי להגיש ביום ראשון למועצת הכבלים והלוויין התנגדות למתן הקלות תוכן לערוץ 20. ל"גלובס" נודע כי במסגרת שימוע לערוץ שיתקיים ביום ראשון הקרוב, הערוץ לא יתנגד למתן הקלות כלכליות לערוץ 20, אך העמדה העקרונית שתובע בפני המועצה היא שאין לאפשר לערוץ 20 להפוך לערוץ ייעודי שיתנהל כערוץ מסחרי ברישיון.

מעמדו החוקי של ערוץ 20 שונה מזה של ערוץ 10. ערוץ 20 הוא ערוץ ייעודי, כלומר ערוץ שהוקם על-מנת למלא חסך כלשהו. במקרה זה מדובר על ערוץ מורשת, אשר כפוף לסמכות מועצת הכבלים והלוויין. חלות עליו חובות תוכן ברורות אשר מגבילות אותו לתחומים בגינן קיבל רישיון שידור, והוא נהנה מחופש מסחרי רחב יותר, כערוץ נישה.

ערוץ 10, לעומתו, הוא ערוץ מסחרי ברישיון, המפוקח על-ידי הרשות השנייה. חובות התוכן שלו מגוונות יותר, וכך גם מגבלותיו בתחום הפרסום.

השימוע שעורכת מועצת הכבלים והלוויין, בראשותה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב, בא לבחון את טענותיו של ערוץ 20, הדומות לאלה של ערוצים ייעודיים אחרים, כי יש לאפשר להם לשדר יותר תוכן שאינו נוגע לתחום הליבה שלו, בשל אקלים שוק התקשורת המשתנה. המועצה בוחנת להגדיל את כמות התוכן שאפשר יהיה לשדר, אשר אינו מורשת, להיקף של רבע מכלל שידורי הערוץ.

לפני מספר חודשים ביקש ערוץ 20, שנוקט קו ימני לאומי, ממועצה הכבלים והלוויין לשדר גם חדשות. מועצת הכבלים והלוויין לא סירבה לבקשה, ודרשה מהערוץ להעביר שורה של מסמכים על מנת להתקדם ולבחון את הבקשה. הערוץ, שמורשה לשדר אקטואליה, לא השלים את ההליך, ועל-פי ההערכה הוא ממתין לסיומו של השימוע בנושא.

ל"גלובס" נודע כי בערוץ 10 לא מתנגדים לכך שהערוץ יהפוך לערוץ מסחרי ברישיון, אך לא לערוץ ייעודי עם יכולות שידור מורחבות, מחשש שהדבר ייצור, לטענת הערוץ, מערך תחרות לא הוגן.

בערוצים 10 ו-20 לא הגיבו לדברים.