הטיפ היומי: מניית טכנולוגיה שעשויה לזנק ב-65% בשנה

במחלקת המחקר של Roth Capital ממליצים "קנייה" על Upland Software במחיר יעד של 11.5 דולר

חברת התוכנה Upland Software נסחרת בנאסד"ק (סימול: UPLD) לפי שווי של כ-109 מיליון דולר. החברה מטקסס, שנוסדה ב-2010, נבנתה על בסיס רכישות, והיא מתמקדת באפליקציות מחשוב ענן לניהול תחום העבודה עבור חברות עסקיות (אנטרפרייז). בין היתר היא מציעה פתרונות לארגון, ניהול וביצוע פרויקטים, המאפשרים שיתוף ואוטומציה של ידע בין העובדים בארגון.

אפלנד הודיעה לאחרונה על רכישה נוספת, של חברה ששמה לא דווח. הרכישה בוצעה בהתאם לאסטרטגיה של אפלנד לרכוש שחקניות נישה בתחום התוכנה. הרכישה האחרונה מוסיפה יכולות של ניתוח אתרי אינטרנט, ותנאי הרכישה דומים לרכישות קודמות שביצעה החברה.

מדובר ברכישה בעלת היקף צנוע, כך שאין באינטגרציה שלה, להערכתנו, סיכון רב. הרכישה צפויה להוסיף כ-4.5 מיליון דולר להכנסות החברה ב-2016 (התחזית הקודמת שלנו הייתה להכנסות של 73.8 מיליון דולר בשנה זו), וזאת אחרי הפחתות חשבונאיות מסוימות שצפויות בתחום ההכנסות הנדחות. לרכישה תהיה השפעה מינורית על ההכנסות על בסיס GAAP, והשפעה צנועה על ההכנסות Non-GAAP.

אפלנד תשלם עבור החברה הנרכשת 8.2 מיליון דולר במזומן, וסכום נוסף של 1.2 מיליון דולר ישולם לאחר שנה. עוד 2.4 מיליון דולר ישולמו במניות, בהנחה שהחברה הנרכשת תעמוד ביעדי מכירות מסוימים לאחר שנה. בלי רכיב המניות, העסקה היא במכפיל 2 על ההכנסות ב-2016, בדומה לרכישות קודמות שביצעה אפלנד בעבר. בדומה לרכישות הקודמות, גם כאן החברה מצפה מהרכישה לתרום ל-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) כבר בשנה הראשונה.

בסוף הרבעון השלישי של 2015 היו לאפלנד מזומנים נטו בסך 2.7 מיליון דולר, והיא השלימה שתי רכישות שהשאירו אותה עם תזרים מזומנים שלילי. כיום, החברה מתנהלת סביב נקודת האיזון ב-EBITDA המתואם, ועם מספיק מזומן ואשראי למימון רכישות, כך שאיננו מעריכים שמעבר לתזרים שלילי ייתפס כאירוע שלילי בקרב המשקיעים.

להערכתנו, השווי הנוכחי אטרקטיבי לאור הגידול הצפוי ברווחיות. החברה נסחרת לפי מכפיל 1.6 על קצב ההכנסות הנוכחי, לעומת מכפיל 4 אצל חברות דומות. המלצתנו למניית אפלנד נותרת ללא שינוי, "קנייה", ומחיר היעד נשאר 11.5 דולר, גבוה ב-65% ממחיר השוק.

מחלקת המחקר, Roth Capital

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם