מנכ"ל חברת התעופה היפנית ANA: "השוק הישראלי חשוב לנו"

לפני כחודש וחצי השיקה החברה טיסות מנתב"ג ליפן דרך אירופה ■ סגן נשיא ANA בביקור בישראל: "בניגוד לדעה הרווחת שיפן יקרה, בפועל אנחנו יותר זולים מישראל בהרבה מובנים" 

חודש וחצי אחרי שהושקו טיסות מתל-אביב ליפן דרך אירופה של החברה היפנית ANA (אול ניפון איירוויז), אומר סגן נשיא החברה, יוטקה איטו, המבקר בישראל בימים אלה, כי "השוק הישראלי חשוב לנו, ואנחנו מזהים את הפוטנציאל הרב והגדל בהתעניינות ובתנועת הנוסעים בין שתי המדינות".

טיסה ישירה בקו תל-אביב-טוקיו עדיין לא נראית באופק, אבל איטו לא שולל את האפשרות, אם כי "לא בעתיד הנראה לעין".

לפי הערכות, כ-20,000 ישראלים טסו ליפן בשנה האחרונה, מחציתם נוסעים עסקיים ומחציתם למטרות נופש - מספר זה, אומר איטו, גדל מדי שנה, ומכאן נסללה הדרך להקמת הנציגות המקומית אול ניפון ולהשקעה בפעילות, שבינתיים מתמקדת בעיקר בתיירים ישראלים ופחות בהבאת תיירים מיפן לישראל.

כאמור, לפני כחודש נפתחה רשמית מכירת כרטיסי הטיסה של חברת התעופה היפנית לנוסעים הישראלים עם טיסות קונקשן דרך 6 ערים אירופיות: לונדון, פריז, פרנקפורט, מינכן, דיסלדורף ובריסל.

מחירי הטיסות מתל-אביב לטוקיו מתחילים ב-1,050 דולר במחלקת תיירים ומ-3,100 דולר במחלקת עסקים, כולל טיסה סדירה לאירופה באמצעות אל-על, לופטהנזה או בריסל איירליינס ליעדים מהם תצא טיסת ההמשך לטוקיו.

משך הטיסה הקצר ביותר מתל-אביב דרך בריסל עומד על 17 שעות, כולל המתנה לטיסת ההמשך.

מכירת הכרטיסים מתאפשרת גם דרך אתר החברה, anaskyweb.com, שרק לאחרונה שילב את האופציה התל-אביבית בין יעדיו.

יצוין כי בהיבט המחיר קיימות אופציות זולות יותר דרך חברות תעופה אירופיות, בהן KLM אייר פראנס או אירופלוט.

אול ניפון היא חברת התעופה היפנית הגדולה ביפן (במונחים של מספר נוסעים ומחזור), והיא עטורת פרסים בתחום השירות. החברה הוקמה ב-1952, והיא חולשת על צי של 246 מטוסים בטיסות ל-80 יעדים בינלאומיים ו-112 יעדים בתוך יפן. אול ניפון חברה בברית התעופה הגדול בעולם, סטאר אליאנס.

גימיק נחמד מציעה החברה בימים אלה בעיקר בקו ארה"ב-יפן: החברה חתמה על הסכם זכיינות עם חברת דיסני למטוסים ממותגים ברוח הסרט "מלחמת הכוכבים": מדובר במטוסים שעוצבו כאחת הדמויות מהסרט, ובתוך הטיסה הנוסעים מרגישים שהם במסע אל הגלקסיה. 

אנחנו יקרים?

"בניגוד לדעה הרווחת כי יפן יקרה, בפועל אנחנו יותר זולים מישראל בהרבה מובנים", הוסיף אוסמו מארויימה, מזכיר שני בשגרירות ישראל ביפן, במסגרת ביקור נציגי אול ניפון, שגם יציגו בתערוכת IMTM שתתקיים בישראל בשבוע הבא.

כדי להמחיש את דבריו מציע מארויימה להציץ במחירון המשקף את הלך-הרוח במדינתו: "בקבוק קולה עולה בממוצע 4 שקלים - שליש עד חצי מהמחיר בישראל. שני רולים של סושי עולים 3-4 שקלים - רבע מהמחיר בישראל".

גם מחירי הלינה, לדבריו, זולים יותר. "חדר ליחיד במלון עסקי במרכז טוקיו יעלה כ-230 שקל ללילה, ובמלון בסגנון מערבי חדר זוגי יעלה כ-470 שקל".