מדד הפרסומות ביו-טיוב לינואר: מריאנו ו-AIG בראש

במדד הצפייה לחודש ינואר בולט השימוש בסלבס, בתוכן גולשים ובסרטונים קצרצרים המיועדים לרשת בלבד

טיפים לנהיגה בחורף / מדד הפרסום החודשי של יוטיוב וגלובס
טיפים לנהיגה בחורף / מדד הפרסום החודשי של יוטיוב וגלובס

אם מישהו חשב שתרבות הפרזנטורים בפרסומות, האהובה כל-כך בפרסום המסורתי, לא תחלחל עמוק אל תוך הפרסום הדיגיטלי - כדאי שיחשוב שוב: ככל שמעמיקה אחיזתם של משרדי הפרסום הממוסדים בסרטוני הפרסום הדיגיטליים, נראות בפרסומות הללו יותר ויותר פנים מוכרות.

לראיה - 4 מתוך 5 הפרסומות הנצפות ביותר בחודש ינואר ביו-טיוב מובלות על-ידי סלב כלשהו: מריאנו אידלמן בתפקיד המורה לנהיגה של AIG, נדב גדז' בפרסומת לבמבה, אודי כגן בתפקיד משיח לסלקום, ורבקה מיכאלי בתפקיד עצמה בפרסומת של תאגיד המיחזור אל"ה.

במקום הראשון ממוקמת הפרסומת לחברת הביטוח AIG בכיכובו של מריאנו אידלמן, המגלם את המורה הבלתי שגרתי לנהיגה, שכל קשר בינו ובין נסיעה בטוחה מקרי בהחלט כמובן. בסבב הנוכחי הוא נותן טיפים לגבי נהיגה בטוחה בחורף. הסרט המשעשע קיבל חשיפה של כמיליון צפיות תוך חודש, מעל ל-800 לייקים ויותר מ-750 שיתופים.

במקום השני, ובפער גדול מהמורה לנהיגה - עם כמעט 600 אלף צפיות - ממוקמת הפרסומת בכיכובו של נציג ישראל באירוויזיון האחרון נדב גדז' והתינוק הנצחי של במבה. הסרט נוצר על-ידי משרד הפרסום מקאן תל-אביב, כחלק מהשפה החדשה שאומצה באחרונה למותג.

שני הסרטונים הם חלק מקמפיינים גדולים ומושקעים שעלו בכל אמצעי התקשורת, לרבות טלוויזיה. הסרטונים הדיגיטליים הם חלק מהתמהיל הכולל, ולא נוצרו כפרסום שעומד בפני עצמו.

סלקום מעלה סדרת סרטונים חדשה עם משיח והתירוצים. אל סרטון הפרסומת המיועד לטלוויזיה מצטרף סט סרטונים חדש וקצר מהרגיל - רק 13 שניות - שיצר משרד הפרסום חוליגנס. הפעם משיח מתנגד לשינויים בטריפל של סלקום, בין היתר בטענה שדברים שמגיעים בשלשות אינם מוצלחים.

משיח, שנולד כדמות בסדרת יו-טיוב ועבר למדיה המסורתית, ממשיך להיות פופולרי בפלטפורמה גם בסרטון של פאנץ' אחד.

הדאבל של יהושע

שני קמפיינים של משרד הפרסום יהושע TBWA נכנסו בינואר למדד. את המקום הרביעי כבש הסרטון הישראלי שיצר המשרד למותג הבינלאומי LG, והוא גם הסרט היחיד במדד שאין בו פרזנטור מוכר, והגולשים הם אלה שמככבים בקמפיין.

הפרסומת מבוססת על תוכן גולשים שהתבקשו לצלם באמצעות המכשיר רגעים מרגשים בחייהם ולשתף אותם. הרגעים שהועלו לרשת הפכו לפרסומת שהצופים רצו לצפות בה: הקמפיין רושם זמן צפייה ייחודי של 95% מאורך הסרטון.

את הדירוג חותמת הפרסומת המדוברת של תאגיד המיחזור אל"ה, גם הוא באמצעות יהושע TBWA. הפרסומת, בכיכובה של רבקה מיכאלי, אמנם רושמת מספר צפיות נמוך משמעותית מהפרסומות המובילות, אבל יש לה מספר גבוה יחסית של שיתופים - 600 - גבוה ממספר השיתופים של הפרסומת הממוקמת במקום הראשון. כמו כן, תוך 10 ימים מספר הצפיות כמעט הכפיל את עצמו.

חשוב גם לזכור כי כדי להיחשף לפרסומת, שבה מיכאלי מספידה את עצמה בעודה בחיים, לא היה צורך להיחשף דווקא לזמן פרסומת: לא היה שום אמצעי תקשורת בשבועיים האחרונים שלא נתן במה כאייטם להספד של מיכאלי, כך שאין ספק שבמקרה של הפרסומת היקף התהודה גבוה בהרבה מסך הצפיות, הלייקים והשיתופים.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לצפות בהן מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי החברה האמריקאית vidIQ הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידאו למותגים מסחריים וגופי בידור.

טיפים
 טיפים