נחתם הסכם גג בנתניה לבניית 12 אלף דירות חדשות

התחייבה המדינה להשקעה כספית כוללת בשיעור של כ-800 מיליון שקל לטובת מימון פיתוח וביצוע תשתיות כמו גם מוסדות חינוך, מוסדות תרבות, מעונות יום, בתי כנסת ומקוואות

ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג / צילום: שלומי יוסף
ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג / צילום: שלומי יוסף

נחתם הסכם גג בין המדינה לעיריית נתניה במסגרתו יקודמו תוכניות לבניית כ-12 אלף יחידות דיור חדשות ברחבי העיר. במסגרת הסכם הגג שנחתם היום (ה') בעיר התחייבה המדינה להשקעה כספית כוללת בשיעור של כ-800 מיליון שקל וזאת לטובת מימון פיתוח וביצוע תשתיות כמו גם מוסדות חינוך, מוסדות תרבות, מעונות יום, בתי כנסת ומקוואות.

הסכם הגג כולל שורה של מתחמים ותוכניות בחלקים שונים של העיר. בין היתר מדובר על תוכנית "חזית הים הדרומית" - נת/620 לשעבר המזבלה, אגם 3, נת 542, עין התכלת, מתחם "הבננה", דרום קרית השרון, "רצועת האמצע", מתחם חבצלת, מרכז הקונגרסים, איצטדיון וכן תוכנית נת 545 א'.

שר האוצר ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, משה כחלון, אמר היום כי "שילוב הסכמי הגג עם תוכנית מחיר למשתכן הם המענה הנכון להתמודדות עם משבר הדיור שנובע ממחסור בשיווקים לדיור שנוצר במשך שנים רבות. הסכמי הגג מבטיחים שיווק ופיתוח בלוח זמנים מקוצר ושילובם עם תוכנית מחיר למשתכן המבטיחה הפחתת מחיר הקרקע תביא בהכרח לבלימת וירידת מחירי הדיור".

מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון: "עד היום נחתמו שורה של הסכמי גג המבטיחים שיווק של עשרות אלפי יח"ד בלוח זמנים קצר ותוך שיתוף פעולה מלא של הרשויות המקומיות. שיתוף הפעולה עם השלטון המקומי הוא קריטי להפיכת שיווקים לשיווקים אפקטיביים המשפיעים על השוק אמר עדיאל שמרון".

ראש העיר מרים פיירברג-איכר אמרה היום בטקס חתימת הסכם הגג: "מדובר ביום חג לנתניה, שכן ההסכם יאפשר לנו להמשיך בתנופת הפיתוח והאיכלוס המבורכות של נתניה ויביא אותנו ליעדים שהצבנו לעצמנו לשנים הבאות. כידוע, עשתה העירייה במהלך השנים, מאמצים ניכרים כדי להקדים תשתיות לאיכלוס בשכונות החדשות של נתניה כמו קרית השרון, האגמים ועיר ימים ובכך לאפשר את הצלחתן, וזאת תוך הסתמכות על אגרות פיתוח, גיוס משאבים וכמובן על מקורות מימון עצמיים. כיום, נפתחה דרך חדשה שתאפשר לנו לקדם פיתוחן של שכונות אטרקטיביות נוספות, שיעניקו את מיטב התשתיות, השירותים והנגישות".