צ'רלטון תשווק את משחקי היורו שישודרו בערוץ 10

ערוץ 10 העדיף לקבל את המשחקים ללא תשלום עבור זכויות שידור ולוותר על השיווק שלהם - לעומת זכיינית ערוץ 2 רשת, שתשלם 8 מיליון שקל תמורת 12 משחקים ותשווק אותם בעצמה

אופיר מרציאנו, וויילס מול ישראל במוקדמות יורו 2016  / צילום: רויטרס
אופיר מרציאנו, וויילס מול ישראל במוקדמות יורו 2016 / צילום: רויטרס

בימים שבהם בעלי ערוץ 10 נערכים לפטר עשרות עובדים כדי להתייעל, לא בטוח שבערוץ עצמו עושים כל מאמץ למקסם את אפשרויות הרווח. ל"גלובס" נודע כי את מלוא זמן הפרסום והחסויות של משחקי היורו שישודרו בערוץ 10 תשווק צ'רלטון, ולא מחלקת השיווק של הערוץ.

הערוץ אמור לשדר 6 משחקים מהיורו - חלקם הגדול נחשב לאטרקטיבי - בהם משחק הפתיחה, שני רבעי הגמר, שני חצאי הגמר והמשחק בין גרמניה לפולין.

מבחינת אפשרויות הפרסום, נהוג לחלק את הפרסום במשחקים בין "פרה-גיים", החלק שלפני המשחק, המחצית ו"אפטר-גיים". חלק נוסף ממשחקי היורו צפוי להיות משודר אצל זכיינית ערוץ 2 רשת. שם עתידה צ'רלטון לקבל רצועה קטנה לשיווק עצמאי של פרסום, אך חלק הארי של השיווק נותר בידי הערוץ עצמו.

עם זאת, קיים הבדל משמעותי באופן ההתקשרות שבין צ'רלטון וערוץ 10 ובין צ'רלטון ורשת. רשת משלמת עבור זכויות השידור 8 מיליון שקל תמורת 12 משחקים. לעומתה, ערוץ 10 מקבל את המשחקים ללא תשלום עבור זכויות שידור, אך יכולות השיווק ניטלות מידיו - מה שהופך לכאורה את העסקה לעסקת ברטר.

זו הפעם השנייה שבה ערוץ 10 מוותר על שיווק זמן האוויר במשחקי היורו. מדובר בבחירה לא שגרתית של גוף משדר, המעביר את אפשרויות השיווק לידיים אחרות. 

אפשר להבין מדוע בערוץ 10 מעדיפים "ללכת על בטוח" ולא להיכנס להשקעות הדורשות מהם להכניס כעת את היד לכיס, אבל בשוק מעריכים כי לו בחרו לשווק את זמן האוויר באופן עצמאי ולשלם על הזכויות, ניתן היה להכניס לקופה עוד כמה מיליוני שקלים - זאת למרות שקשה לצפות מראש מה יהיו אחוזי הצפייה.

על-פי ההערכות, ניתן היה לייצר מפרסום הכנסות של כמיליון שקל למשחק, לשווק עוד מספר לא מבוטל של חסויות בהיקפים של 40-50 אלף שקל לחבילה, ולהוסיף על הכול עוד תשלומים עבור תוכן שיווקי - מה שאומר הכנסות של כ-1.5 מיליון שקל למשחק, כלומר כ-9 מיליון שקל על 6 משחקים, שהיו עולים לכל היותר 5-6 מיליון שקל.

מערוץ 10 נמסר: "זה היה כך ב-2008 וב-2012. זה לא נכון ביורו 2016".

מצ'רלטון נמסר כי הם לא מגיבים על תלונות של גורמים אנונימיים.