מיטב דש: "הבחירות בארה"ב עלולות לגרום לסנטימנט השלילי"

כך כתבו היום כלכלני מיטב דש ■ "קרובים למצב בו המשקיעים כבר 'מיצו' את 'שלב השמחה' מההערכה שהריבית בארה"ב לא תעלה כל כך מהר"

משקיעים בבורסת NYSE  / צילום: רויטרס
משקיעים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס

"ההסתברות לעליית הריבית בחודש יוני לפי החוזים ירדה ל-8%. אנו מעריכים שהריבית לא תעלה בישיבה הבאה", כך מתייחסים היום לנתון התעסוקה שהתפרסם בארה"ב ביום שישי האחרון כלכלני מיטב דש. בסקירתם השבועית מסבירים הכלכלנים כי "הקשחת תנאי האשראי לעסקים וירידה ברווחיות החברות עלולים להוביל להקטנת גיוסי העובדים ע"י הסקטור העסקי. בתנאים אלו הפד לא צריך להוסיף לחץ נוסף על המגזר העסקי ע"י העלאת הריבית". 

 

בנוסף מאמינים בבית ההשקעות כי "עידוד לשווקים מהנתונים הכלכליים הטובים באירופה מתקהה מעט בגלל הסיכונים הפוליטיים המתגברים. הסיכונים העיקריים מתרכזים בסוף חודש יוני בעקבות הבחירות המחודשות בספרד ב-26 ביוני והמשאל באנגליה ב-23 ביוני. נוסיף גם את יוון שעלולה להתפרץ לכותרות בכל רגע ולא מהסיבות הטובות".

לדברי אלכס זבז'ינסקי , הכלכלן הראשי של מיטב דש: "הסיכונים הפוליטיים לשווקים גדלים. הבחירות האמריקאיות עלולות לגרום להגברת הסנטימנט השלילי".  עובדה שדונלד טראמפ הפך למועמד סופי בבחירות לנשיא האמריקאי לא מוסיפה בריאות למשקיעים, דעותיו מאוד קיצוניות ולא מגובשות בנושאים הכלכליים. נזכיר כי רק בשבוע שעבר איים טראמפ שיחליף את הנגידה ילן ושאינו פוסל אפשרות לעשות תספורת למחזיקי האג"ח הממשלתיות. 

 זבז'ינסקי מסכם: "הסנטימנט בשווקים הפיננסיים די שלילי בתקופה האחרונה. אנחנו קרובים למצב בו המשקיעים כבר 'מיצו' את 'שלב השמחה' מההערכה שהריבית בארה"ב לא תעלה כל כך מהר ועברו להיות מודאגים ממצב הכלכלה האמריקאית ומהבעיות האחרות. יחד עם זאת, הבעיות הללו עדיין לא מספיק גדולות כדי הפד יתהפך ויתחיל שוב בפעולות הרחבה מוניטארית שימשכו את השווקים".