"לא תהיה מחיקת שקל אחד מקרן החוב של לבייב"

מחזיקי אג"ח גדולים באפריקה זועמים על הפרסומים בתקשורת בנוגע להסדר החוב שמתכננת לכאורה החברה - ומפרטים מהם התנאים שלא מקובלים עליהם

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

מחזיקי האג"ח הגדולים באפריקה ישראל שוקדים בימים האחרונים על תגובתם להסדר החוב באפריקה ישראל, אם וכאשר יוגש רשמית על ידי החברה, מה שעדיין לא קרה. "המספרים שנזרקים לחלל האוויר כדי לדחוף אותנו למחוק ללבייב חובות עתק הם מופרכים ולא מביאים בחשבון את מלוא הנכסים של אפריקה, נכסים שיצילו לציבור הרבה כסף - והדגש על הציבור". כך אומר ל"גלובס" אחד ממחזיקי האג"ח הגדולים באפריקה.

"הגיע הזמן שמנהלי ההשקעות בגופים הפנסיונים יבינו: הם משקיעים כסף של אנשים, לא כסף פרטי שלהם ולכן הם יצטרכו לתת דין וחשבון לציבור למה יש ביניהם כאלה שמוכנים למחוק פנסיה של אנשים שעמלו שנים רבות עליה", מוסיף מחזיק האג"ח. "אנחנו בכל מקרה ניאבק כדי לשמור על אותו חלק בציבור שנתן בנו את האמון לשמור על כספו ולהשיא לו רווחים".

 

בימים האחרונה התפרסמו בכל התקשורת ידיעות על פרטי הצעת ההסדר שמגבשת אפריקה ישראל. אם הפרסומים נכונים, הרי שבהצעה המתגבשת יש כמה תנאים שאינם מקובלים על מחזיקי האג"ח הגדולים:

1. הזרמה של לב לבייב בהיקף של עד 500 מיליון שקל.

2. מחיקה של קרן חוב של מיליארד שקל לפחות (לצורכי מו"מ מופרחים בלוני ניסוי לאוויר שנוקבים במספר הפנטסטי של 1.5 מיליארד שקל).

3. מחילה על ריבית לשנתיים עד שלוש שנים.

4. דחיית תשלומי קרן וריבית לשנתיים עד שלוש שנים.

5. הפחתה משמעותית בריבית שתשלם החברה בתום השנתיים לציבור.

מחזיקי האג"ח הגדולים באפריקה טוענים כי הצעה, אם אכן תוגש, מתעלמת מתרחיש שבו המשבר ברוסיה יימשך יותר משנתיים, כמו גם מסיכון שהכלכלה הישראלית תגלוש למשבר ואז לא ניתן יהיה לממש נכסי נדל"ן בישראל במחירים הנוחים שבהם הם משייטים כיום.