LEAD פורש מההתמודדות על תקציב הפרסום של טיב טעם

במכרז נותרו מקאן ת"א וגליקמן-שמיר-סמסונוב, שיידרשו להציג מצגות קריאייטיב, אסטרטגיה ומיתוג

סניף טיב טעם / צילום: תמר מצפי
סניף טיב טעם / צילום: תמר מצפי

משלושה יוצאים שניים: ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום LEAD פורש מההתמודדות במכרז על תקציב הפרסום של רשת טיב טעם ומותיר בהתמודדות את משרדי הפרסום מקאן תל-אביב וגליקמן-שמיר-סמסונוב בלבד.

בימים האחרונים קיבלו שלושת משרדי הפרסום את תנאי המכרז. בטיב טעם מבקשים לראות מצגות אסטרטגיה, קריאייטיב ותהליך מיתוג. המשמעות היא השקעה כספית נכבדת מצד המשרדים המתמודדים.

סביר להניח כי ב-LEAD בחנו השקעה מול סיכויי הצלחה, ולאור ההנחה המקובלת בשוק כאילו למשרד הפרסום מקאן יש סיכוי גבוה יחסית לזכות במכרז, בחרו שלא לבצע את ההשקעות הנדרשות ולפרוש מההתמודדות. 

מי שטיפל בתקציב טיב טעם ב-6 השנים האחרונות הוא משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ישראל. לפני כמה חודשים רכשה טיב טעם את עדן טבע מרקט, לאחר שזו נקלעה למשבר. בטיב טעם הוחלט אז לרכז את התקציב במשרד אחד, תוך הקפדה על שתי שפות פרסומיות, ותקציב עדן טבע מרקט עבר אף הוא לליאו ברנט.

בעבר עמד תקציב רשת טיב טעם לבדה על כ-10 מיליון שקל. ב-2014 היה התקציב כ-5 מיליון שקל, ואשתקד הוא צנח לכ-1.7 מיליון שקל בלבד. גם תקציב עדן טבע מרקט, שעמד בימיה הטובים על יותר מ-5 מיליון שקל, ירד בשנה שעברה לכ-2 מיליון שקל בלבד.