הפיגוע בשרונה הוכיח שוב: באירוע לאומי הצופים פונים לערוץ 2

מספר הצופים במשדר על הפיגוע בחדשות 2 היה יותר מפי שניים מאשר בחדשות 10 ■ התוכנית הנצפית ביותר היא "המירוץ למיליון" של רשת, שמשכה למעלה גם את "המונית של טילטיל"

הפיגוע בשרונה תל אביב / צילום: רויטרס
הפיגוע בשרונה תל אביב / צילום: רויטרס

שבוע השידורים החולף נע בין הריאליטי למציאות המדממת. רגע לפני חג השבועות ריתק הפיגוע הקשה במתחם שרונה בתל-אביב את הציבור אל המסכים והדף את לוח השידורים המתוכנן מסדר היום. 736 אלף ישראלים צפו בשידור המיוחד שהעבירה חברת החדשות של ערוץ 2 ביום רביעי, והוכיחו שוב כי בעת אירועים לאומיים לוחצים 22 על השלט. בחדשות 10 צפו 303 אלף צופים, ואילו בערוץ 1 באותו זמן צפו 71 אלף ישראלים.

השידורים המיוחדים שיבשו את אירוע חצי הגמר של "בייק אוף", שגם כך נאבקה העונה בשיבוצים בעייתיים מול תחרות ובחגים. ביום רביעי האחרון, לאחר חצי שעה של שידור בלבד, הגיעה התוכנית של זכיינית ערוץ 2 קשת לנתון של 22.2% צפייה במשקי-בית יהודיים. גמר העונה הראשונה של הפורמט שודר למחרת והשיג נתון לא רחוק של 22.6% צפייה.

גם הפעם התמודד הריאליטי עם תחרות לא אופיינית - בערוץ 1 שודר גמר אליפות המדינה בכדורסל, שהביא את הצלחת לראשון-לציון וגרף 8% צפייה לערוץ הציבורי. בשל ערב חג השבועות, קשת לא שידרה תוכניות חדשות של "ארץ נהדרת" ושל "יום האם", ששבה בשבוע שעבר לעונה שנייה.

"המירוץ למיליון" של רשת הייתה גם השבוע התוכנית הנצפית ביותר עם התחזקות מסוימת לנתון של 27.9% במשקי-בית יהודיים ובסך-הכול 767 אלף צופים. המותג השני של רשת שהגיע השבוע אל צמרת טבלת הצפייה הוא תוכנית האירוח "המונית של טילטיל", ששודרה לאחר "המירוץ למיליון" וסופגת השראה מתכניה. 17.3% ממשקי-הבית היהודיים צפו בה.

"סברי מרנן" של קשת היא תוכנית המקור המתוסרטת היחידה שהגיעה לצמרת טבלת הרייטינג השבועית עם 16.9% צפייה.

רייטינג משחקי היורו - 1:0 לערוץ 10

משחקי היורו החלו להיות משודרים השבוע גם במסגרת שידוריה של רשת בערוץ 2. כצפוי, ערב הצפייה הראשון לא הניב תוצאות גבוהות בשל האטרקטיביות הנמוכה יחסית של המשחקים, והפעם גם בעקבות תחרות משמעותית מכיוון ערוץ 10.

התוכנית "גיבורים" בערוץ 10, בהפקת אסף גיל, שאמש (א')  שודר פרק הבכורה שלה, גברה במהלך הערב כולו על שידורי רשת עם 18.1% צפייה במשקי-בית יהודיים וקרוב לחצי מיליון צופים בסך-הכול.

ברשת הגיע משחק הכדורגל בין צפון אירלנד לפולין, ששודר בשעה 19:00, ל-8.7% צפייה בלבד, ואילו המשחק בין גרמניה לאוקראינה הגיעה ל-12.9% צפייה.

גם "הצינור" של גיא לרר בערוץ 10 הצליחה להגיע לשיא בזכות "גיבורים" ועמדה על 16.1% אתמול.

הנתונים של הפריים-טיים השפיעו באופן ישיר גם על מהדורות החדשות - חדשות 2 עם נתון נמוך יחסית של 16.8% צפייה, ואילו חדשות 10 עם נתון גבוה יחסית של 13.8% צפייה.

רייטינג
 רייטינג