עוד עשרות דירות לפרויקט "דירה להשכיר" ברמת השרון

ועדת הערר: תוספת הדירות תינתן לקבוצת אביב במסגרת הקלת שבס

פרוייקט דירה להשכיר ברמת השרון / צילום:תמר מצפי
פרוייקט דירה להשכיר ברמת השרון / צילום:תמר מצפי

ועדת הערר במחוז תל אביב החליטה כי פרויקט דיור להשכרה ברמת השרון יוכל לקבל את תוספת ה"שבס" (תוספת במספר הדירות בפרויקט ללא הגדלת השטח העיקרי לבנייה. א"ח.) - תוספת שמשמעותה עשרות דירות נוספות בפרויקט.

מדובר בפרויקט להשכרה ארוכת טווח, על מגרש שבו זכתה קבוצת אביב במכרז שפרסמה המדינה בחודש מאי 2014 באמצעות החברה הממשלתית "דירה להשכיר". הפרויקט, הממוקם בחלקה המזרחי של העיר בצמידות למתחם תע"ש, כולל 246 דירות, כולן להשכרה ארוכת טווח על פי פרמטרים קבועים של המדינה, ורבע מהדירות בו מיועדות לזכאי משרד השיכון בשכר דירה מפוקח. כעת, עם תוספת ה"שבס" יגדל גם מספר הדירות המפוקחות בהתאם.

בערר שהגישה הקבוצה באמצעות עוה"ד ענת בירן ואבי חסון כנגד הועדה המקומית רמת השרון, נטען בין היתר כי בניית הדירות ללא ההקלות תוך ניצול מירבי של זכויות הבנייה תיצור תמהיל דירות הכולל מספר רב של דירות בגודל של 120 מ"ר ומעלה שאינן מתאימות לאופי הפרויקט ויהיו יקרות לזכאים שמוכנים להתגורר בדירות קטנות יותר.

עו"ד תמר עיני ורדון, יו"ר ועדת הערר מחוז תל אביב, קיבלה את הערר בחלקו ופסקה כי קיימת הצדקה למתן תוספת הדיור נוכח מדיניות הממשלה להגדיל את היצע יחידות הדיור בתוך זמן קצר, וכי דחיית הבקשות היום רק בגלל שבעתיד יהיה צורך בפתרונות תחבורתיים נוספים "אינה סבירה בנסיבות העניין", כך בהחלטה.

דורון אביב, בעליה של קבוצת אביב, אמר היום: "החלטת ועדת הערר מעידה כי ההיתר כשר למהדרין. האינטרס הציבורי הוא להקמת דירות קטנות. חבל שזה לקח הרבה זמן. עכשיו נשלים את הפרויקט על פי התכנון החדש ואנחנו מקווים להתחיל ולשווק הדירות כבר בספטמבר הקרוב".

עו"ד ענת בירן אמרה: "בהליכי המכרז עמדת הוועדה המקומית היתה שלא תתנגד לתוספת הדירות, אולם לאחר שהחברה הגישה בקשה להקלה ובעת הדיון בהתנגדויות, הוועדה המקומית החליטה שלא לאשר את ההקלה בטענה שתוספת הדירות המבוקשת היא גדולה מדי והיא תיצור בעיות תחבורתיות בשכונה - טענה שנדחתה על ידי ועדת הערר".