המסעדה הטובה ביותר ב-2016: Osteria Francescana באיטליה

הזוכה של השנה שעברה, מסעדת El Cellar de Can Roca בקטלוניה, ירדה למקום השני

מתוך פודיז -  מסעדה, מסעדות/ צילום: באדיבות יס דוקו
מתוך פודיז - מסעדה, מסעדות/ צילום: באדיבות יס דוקו

Osteria Francescana מהעיר מודנה באיטליה זכתה בתואר המסעדה הטובה ביותר בעולם בטקס השנתי של "100 המסעדות הטובות בעולם", אירוע שהופך לפופולרי בעולם הקולינארי, גם אם ההתייחסות אליו קלילה במקצת. המסעדה, שתרגום שמה הוא "הפונדק הפרנציסקני", זכתה בתשואות על בחירתה.

Osteria Francescana היא המסעדה האיטלקית הראשונה שזוכה בתואר זה, בניצוחו של השף מאסימו בוטורה. הזוכה של השנה שעברה, מסעדת El Cellar de Can Roca מחירונה, קטלוניה, ירדה למקום השני.

המסעדות ברשימה של 2016 דורגו על-ידי כמעט 1,000 אנשי קולינריה, ביניהם מסעדנים, שפים, מבקרי מסעדות ועורכי מדורי גורמה. הקבוצה הזו מחולקת ל-27 צוותי שיפוט אזוריים, כל אחד בן 36 איש ואישה. הם מתבקשים לבחור את 7 "חוויות הסעודה הטובות ביותר שלהם" - כדי להדגיש כי מדובר לא רק על האוכל. הטקס עצמו התקיים בסיפריאני וול סטריט בדרום מנהטן - לראשונה מחוץ ללונדון מאז השקת הטקס ב-2002.

בנוסף לפרסים העיקריים, כמה מסעדות ושפים זוכים להוקרה מיוחדת. Den מטוקיו זכתה בהוקרה כ"מסעדה שיש לעקוב אחריה ככוכבת עולה" בגסטרונומיה העולמית, ונכנסה לראשונה אל רשימת 100 המסעדות הטובות ביותר.

תואר שף המאפים הטוב בעולם נפל בחלקו של פייר ארמה, שמכונה "קיסר המקרוני" ו"פיקאסו של המאפים". ארמה (Herme), דור רביעי למשפחת אופים, התחיל את הקריירה שלו בגיל 14, וכעת הוא מנהל את המסעדה הקרויה על שמו בפריז.

מסעדת Relae בקופנהגן עלתה 5 מקומות בדירוג למקום ה-40 וזכתה בתואר "המסעדה בת-הקיימא הטובה ביותר" זו שנה שנייה ברציפות. הזוכה בתואר "השפית הטובה בעולם" על הגישה הפואטית שלה לאוכל הייתה דומיניק קרן ממסעדת Atelier Crenn (שני כוכבי מישלן) בסאן פרנסיסקו, שבאופן מוזר לא קיבלה דירוג ברשימה. השף הצרפתי המהולל אלן פסאר (Passard) ממסעדת L'Arpege (מקום 19 ברשימה) זכה להוקרה על "מפעל חיים".

מסעדת Eleven Madison Park מניו-יורק, בניצוח השף דניאל האם, עלתה השנה למקום השלישי בדירוג (מהמקום החמישי ב-2015 והרביעי ב-2014), שהפך אותה למסעדה הטובה בצפון אמריקה. אולי שלא במפתיע, היא זכתה בתואר "אמנות האירוח" הראשון שחולק בטקס.

המסעדה האמריקאית האחרונה שזכתה בדירוג המסעדה הטובה בעולם הייתה The French Laundry ב-2004. מאז, מסעדות אירופיות משלו בכיפה.

תואר "השיפור הגדול ביותר" ניתן השנה ל-Maido מלימה, פרו, שעלתה 31 מקומות בדירוג למקום ה-13. מסעדה פרואנית נוספת, Central, דורגה במקום הרביעי, וכך הופכת לימה לבירה גסטרונומית עולמית.

בטקסים בשנים שעברו לא הוענק כמעט מקום למסעדות מחוץ לאירופה ולארה"ב.

10 המסעדות הטובות בעולם
 10 המסעדות הטובות בעולם