חשד: מאבטח סייע לנתין זר שגורש להבריח כ-194 אלף דולר

לפי החשד, אישור כניסה למרחב האווירי בנתב"ג איפשר למאבטח להעביר תיק ובו כספים ללא בדיקה ולהעבירם לנתין הזר בשער העלייה למטוס כדי שיבריח את הכספים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

מאבטח בקריית הממשלה בירושלים ונתין זר, החשודים בהברחת כ-194,000 דולר, נעצרו עד ליום רביעי הקרוב. לפי החשד, אישור כניסה למרחב האווירי בנתב"ג איפשר למאבטח להעביר תיק ובו כספים ללא בדיקה ולהעבירם לנתין הזר בשער העלייה למטוס כדי שיבריח את הכספים.

מבקשת המעצר שהוגשה על-ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים עולה כי שלשום (א') הגיעו החשודים - טספאי מקונן מירושלים ונתין זר Dawit Kashay בעל דרכון אתיופי - לשדה התעופה בן-גוריון לצורך הליך של גירוש מרצון לנתין הזר. זאת, במסגרת פעילות להרחקת מסתננים של רשות האוכלוסין, ולפיכך פקח של הרשות אף ליווה את הנתין הזר.

על-פי החשד, המאבטח, עובד קבלן בקריית הממשלה, ניצל את היכרותו עם עובדי המדינה וקיבל אישור כניסה למרחב האווירי בנתב"ג על-מנת ללוות את הנתין, לאחר שטען כי הנתין הזר הוא קרוב משפחתו.

על-פי החשד, המאבטח נשא אתו תיק שהכילו כספים השייכים לנתין ותוך ניצול האישור שניתן לו הכניס את התיק עם הכסף למרחב האווירי. במקביל, הנתין הזר - בליווי הפקח - עברו הליך רגיל של יוצאים מהארץ, במסגרתו עברו בדיקת תכולה.

בהמשך, נטען בבקשת המעצר, פגש המאבטח את הפקח ואת הנתין הזר לאחר ביקורת הדרכונים ולאחר שמזוודותיו של הנתין כבר נבדקו, והמשיך ללוות אותם עד לשער העלייה למטוס, אז לפי החשד העביר המאבטח את התיק שהיה ברשותו לנתין הזר - התיק שלא עבר כל בדיקה הודות לאישור שניתן לו להיכנס למרחב האווירי.

ואולם, נכתב בבקשת המעצר, הפקח העירני הבחין במתרחש, ואל המקום הוזעקו עובדי מכס נתב"ג וחוקרי מכס ומע"מ ירושלים. 

לפי בקשת המעצר, השניים נחקרו והודו במיוחס להם.