אאוץ': סורוס היה בפוזיציית לונג על הליש"ט לפני הברקזיט

המשקיע האגדי ש"ניצח" את הבנק המרכזי הבריטי ב-1992 וגרף רווח של יותר ממיליארד דולר כשהימר נגד הליש"ט, הימר הפעם נגד הברקזיט ועם הליש"ט ■ מדריך השקעה בזהב

ג'ורג' סורוס/  צלם:רויטרס
ג'ורג' סורוס/ צלם:רויטרס

המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס היה בפוזיציית לונג על הליש"ט לפני משאל העם בבריטניה, כך דווח היום (ב') ב"בלומברג". הליש"ט צנחה עד כה בכ-10.5% מול הדולר ואם הדיווח מבוסס, גרמה להפסדים לקרן הגידור שמנהל סורוס.

ימים ספורים לפני משאל העם, סורוס התראיין ל"גרדיאן" והזהיר מפני אפשרות של "ברקזיט". הוא חזה בצורה נכונה כי השווקים הפיננסים יצנחו בטווח הקצר וצפה פיחות חד יותר של כ-20% בערך הליש"ט, תחזית שעוד עלולה להתגשם. בנוסף, סורוס טען כי ה"ברקזיט" תגרום בטווח הרחוק יותר לעלייה באבטלה ולמיתון ומרחב הפעולה של הבנק המרכזי הבריטי יהיה מוגבל מאוד (משום שהריביות כבר ברמה אפסית) והוא יתקשה לנקוט בפעולות שיבריאו את הכלכלה. 

"סורוס לא ביצע ספקולציות על הליש"ט בעוד שהוא דחק בבריטניה להישאר באיחוד האירופי", נמסר מטעם דוברו של המשקיע האגדי. "בגלל התחזית הדובית שלו באופן כללי על שוק המניות, הוא הרוויח מהשקעות אחרות".

למעשה, בתגובה שנמסרה מטעמו של סורוס נרמז כי ייתכן והוא הרוויח מהפוזיציה הגדולה שלו על הזהב, שערכו זינק ביותר מ-5% מאז הברקזיט. הזהב, נזכיר, נחשב עבור המשקיעים כנכס של חוף מבטחים ולפני מספר חודשים דווח כי קרן הגידור שמנהל סורוס צמצמה את ההחזקות שלה בשוקי המניות והגדילה את ההחזקות בזהב.

ה"רומן" של סורוס על הליש"ט הבריטי ארוך ימים. גורו ההשקעות "ניצח" את הבנק המרכזי הבריטי ב-1992 באמצעות ההימור המפורסם שלו נגד ה ליש"ט הבריטי. קרן קוואנטום בבעלותו הימרה אז ביותר מ-10 מיליארד דולר נגד הליש"ט וסורוס גרף רווחים של יותר ממיליארד דולר כאשר תחזית האימים שלו התממשה, והליש"ט צנחה.