אדלר-חומסקי זכה בתקציב סמל"ת בהיקף כ-20 מ' ש' בשנה

המשרד יטפל בתקציבי הפרסום של המותגים פיאט , אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט

עכשיו זה סופי: משרד הפרסום אדלר-חומסקי יטפל בתקציב הפרסום של חברת הרכב סמל"ת - כך נודע ל"גלובס". המשרד יטפל בתקציבי הפרסום של המותגים פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט, שמוערך ב-20 מיליון שקל בשנה.

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחר עשור של פעילות משותפת הוחלט בסמ"לת להפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן, עוד לפני שהחלו מגעים לבחירת משרד פרסום חדש. בהמשך נערך מכרז שבו לקחו חלק משרדי הפרסום אדלר-חומסקי, y&r ישראל ובורודה-קפלן - אף הוא מקבוצת אדלר-חומסקי.

קבוצת סמל"ת מטפלת ביותר ויותר מותגי רכב בשנים האחרונות. בעבר נחשבה הקבוצה למפרסמת קטנה יחסית, שהמותגים העיקריים שלה היו אלפא רומיאו ופיאט. ב-2013 עשתה הקבוצה קפיצה משמעותית, כשרכשה את קבוצת יפנאוטו וקיבלה את הזיכיון לשיווק סובארו. השלמת הרכישה הגדילה משמעותית גם את היקפי הפרסום של הקבוצה.

תקציב הפרסום של סובארו נוהל במשרד הפרסום LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי, ובסמל"ת הותירו את ההתקשרות על כנה. לפני חודשים ספורים עשתה קבוצת סמל"ת קפיצה נוספת במספר המותגים, עם העברת זיכיון היבוא של המותגים קרייזלר, ג'יפ ודודג' בישראל ממכשירי תנועה לקבוצת סמל"ת.

בשונה מרוב המפרסמים הגדולים, סמל"ת השכילה למנף את כוחה מול המדיה. לאחר רכישת יפנאוטו, כשהחברה הפכה למפרסם גדול, הוחלט לעבור לרכישת מדיה באופן עצמאי, ולא לאפשר לחברות המדיה של משרדי הפרסום לערוך עבורה רכש או תכנון. משרדי הפרסום של החברה הוחתמו על מסמכים שבהם הם מתחייבים שלא לקבל עמלות מסוג כלשהו מהמדיות השונות עבור היקפי הפרסום של סמל"ת.