הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה הפקידה תוכנית מתאר לחולון

התוכנית תאפשר עיבוי של המרקם העירוני הקיים, בנייתן של סביבות מגורים חדשות, שדרוג השירותים העירוניים, חידוש המרחב הציבורי ופיתוח התעסוקה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב המליצה הבוקר (ב') בישיבתה להפקיד להתנגדויות הציבור את תוכנית המתאר לעיר חולון. התוכנית, שנקראת "ח/2030" מגדירה את עקרונות הבינוי בעיר ומחליפה את תוכנית המתאר ח/1 המאושרת משנת 1958.

חולון מונה כיום כ-200,000 תושבים ומשתרעת על פני 19,200 דונם. אוכלוסיית העיר צפויה לגדול בכ-40,000 נפש עד לשנת 2030. בוועדה המקומית מציינים כי תוספת יחידות הדיור לגידול זה באוכלוסייה תתאפשר גם באמצעות הקמת שכונות מגורים חדשות וגם באמצעות עיבוי הבנייה הקיימת.

עקרונות התוכנית כוללים את חיזוק הרחובות הראשיים וחיבור המרכז המסחרי הוותיק ברחוב סוקולוב, המרכז החדש בגולדה מאיר והמרכז העתידי בדרום העיר.

עוד מאפשרת התוכנית מימוש של עד 400% בנייה בקרקע לבנייני ציבור, העצמת אזור התעסוקה על-ידי תוספת שטחים למשרדים, תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין המלאכות המסורתיות לבין המשרדים.

מבחינה תחבורתית כוללת התוכנית שיפור מערך התחבורה הציבורית וצמצום השימוש ברכב פרטי על-ידי הנגשת המרחב הציבורי להולכי רגל ורוכבי אופניים.

תוכנית המתאר נערכה על-ידי משרד התכנון "קשת" בראשותו של אדרריכל משה כהן בשיתוף אדריכל אמיר קולקר, אדריכל שלומי זאבי ואדריכל ברוך יוסקוביץ, בהובלת מהנדסת העיר חולון, אדריכלית מימי פלג, והצוותים המקצועיים בעיריית חולון.