ירון לונדון על ערוץ 20: "מתקן תעמולה, שופר כת המתנחלים"

לונדון: בעלי ערוץ 20 "ביצע השתלטות עוינת על משאב ציבורי והפך אותו למונופול אידיאולוגי" ■ ערוץ 20 בתגובה: "אנו כאן כדי להישאר, וכאשר יענו אותו - כן ירבה ויפרוץ"

ירון לונדון / צילום: איל יצהר
ירון לונדון / צילום: איל יצהר

"ערוץ המורשת היהודית אינו אלא מתקן תעמולה, שופרה של כת המתנחלים האורתודוקסים" - כך טוען איש התקשורת ירון לונדון במאמר שפרסם היום (ג') בעיתון "ידיעות אחרונות", שבו הוא מותח ביקורת קשה על ערוץ 20 ועל ראשיו.

"אנחנו מרבים לומר כי היהדות היא תרבות של מחלוקת. האם לא ערוץ המורשת הוא הבמה המתאימה להציג את המחלוקות ולהסבירן? כמעט דבר מכל זה אין למצוא בו, אך פרשנות פוליטית חד-צדדית יש למכביר", אמר. 

לדבריו, דיוקנו של הערוץ נובע מזהות בעליו: "יצחק מירילשווילי, מיליארדר בן 30, חוזר בתשובה וחסיד חב"ד". לונדון מוסיף כי "לחב"ד יש סדר יום פוליטי ברור ומופרז: חצרם תומכת בימין. במופעיה בזירה הפוליטית היא יותר ימנית מאשר חרדית, בדומה לעמדתן של המפלגות האוונגליסטיות באמריקה המכורות למפלגה הרפוקליבקאית".

"בעליו ביצע השתלטות עוינת על משאב ציבורי והפך אותו למונופול אידיאולוגי, שנזקו חמור מנזקי מונופול המשווק מוצרים חומריים. הרגולטור בגד בשליחותו, מפני שלא הפקיע את המשאב הזה מידי הזכיין שהוליך אותו שולל", כתב לונדון.

לונדון מתח ביקורת גם על החלטתו של נתניהו לדחות את הקמתו של תאגיד השידור הציבורי ואת הטענה כי הדבר נעשה כדי לייצר שוק תקשורת חופשי המציע מבחר גדול של ערוצים. "דעתי כדעתו המוצהרת, אבל דעתו המוצהרת סותרת את מעשיו. יש לכך הוכחות רבות, ואפנה את תשומת-לבכם לאחת מהן: ראש הממשלה רוצה לאפשר לערוץ 20 לפתח חברת חדשות. מבקשים זאת מפעילי הערוץ, אך דומה שהחוק אינו מתיישב עם בקשתם. לא לכך נועד ערוצם".

 

ערוץ 20: "אנחנו כאן כדי להישאר"

בתגובה לדבריו של לונדון, פרסם ערוץ 20 פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, ובו נכתב: "'מתקן תעמולה, שופרה של כת המתנחלים' - כך הגדיר הבוקר מגיש ערוץ 10 ירון לונדון את ערוץ 20. 'אסור לאפשר להם לשדר חדשות', כתב אביר חופש הביטוי, משום שערוץ 20 'ביצע השתלטות עוינת על משאב ציבורי'.

"אתם הבנתם? זה מהאדם שאמר בשידור חי: 'סוהרים הם בדרך-כלל אחמד או בוזגלו', וקרא 'לצמצם את שיעור החרדים בחברה הישראלית'. זה מהעיתונאי שכתב בתקופת הגירוש מגוש קטיף: 'אם אצטרך להתקוטט עם חוליגן כתום, אעשה כל שבכוחותיי הדלים כדי למחוץ את אפו'.

"זה ממגיש בערוץ טלוויזיה שהפך למקצוע את שנאת הימין, המזרחיים, ההתיישבות והפריפריה. שיוצאי עדות המזרח, שומרי מסורת וחובשי כיפה מעבירים אותו על דעתו; נציג ערוץ שלא עמד ולו יום אחד במחויבויותיו, וזכה למחיקת חובות מפוקפקת במיליוני דולרים (על חשבונכם, כמובן); שרק לאחרונה עתר לבג"ץ בדרישה לסגור (לא פחות!) את ערוץ 20, ועושה הכול כדי לסתום לנו, כלומר לכם, את הפה.

"אדם כזה מעז להשתמש במילה 'תעמולה'. אדם כזה מעז לדבר על 'השתלטות עוינת על משאב ציבורי' ולכנות את המתיישבים ביהודה ושומרון 'כת המתנחלים'.

"כי זה כל הסיפור. ירון לונדון לא רוצה את ערוץ 20. לונדון והחברים שלו בערוץ 10 רוצים להמשיך לשמוע רק את עצמם. הם רוצים לראות על המסך רק את נציגי האליטה הלבנה-שמאלנית שמשכפלת את עצמה מתוכנית לתוכנית ודורסת את כל השאר.

"אז יש לנו חדשות בשבילך, ירון לונדון: 40 שנה ישבתם באולפנים לבד, אבל הסיפור הזה נגמר. אנחנו כאן כדי להישאר, 'וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ'. בערוץ מתוקן היו משעים את ירון לונדון על התבטאויות ספוגות בגזענות ושנאת האחר. אך מערוץ שניצל בזכות זעקתו לחופש ביטוי וכעת מנסה לסתום את הפה של כולם, אנחנו באמת לא מצפים לכלום".