דלתא: ביטולים של כ-250 טיסות בארה"ב ובעולם; ומה בישראל?

הטיסות בקו מישראל לא נפגעו מתקלת המחשוב של חברת התעופה האמריקאית: טיסה הלילה מת"א לניו-יורק המריאה אמש כמתוכנן, וטיסות הצהריים והלילה אמורות להמריא היום כסדרן

חברת התעופה דלתא / צילום: בלומברג
חברת התעופה דלתא / צילום: בלומברג

התקלה המערכתית שהובילה לשיבושים קשים בלוח הטיסות של חברת התעופה דלתא איירליינס הגיעה אמנם אל סיומה, אולם גם היום (ג') צפויים ביטולים של כ-250 טיסות בארה"ב וברחבי העולם.

הטיסות בקו מישראל לא נפגעו: טיסה הלילה מתל-אביב לניו-יורק המריאה אמש (ב') כמתוכנן, וטיסת הצהריים תמריא בשעה זו (לאחר עיכוב של כשעתיים). טיסת הלילה שצפויה לצאת בחצות, אמורה להמריא כסדרה.

חברת התעופה האמריקאית פרסמה על ביטול של כמעט 250 טיסות במהלך היום, כשהיא עובדת על צמצום הפערים שנוצרו בעקבות מאות הביטולים אמש. החברה מדגישה כי היא מצויה במאמצים להשיב את הסדר על כנו.

"הצלחנו לתקן את המערכות בתוך כמה שעות אמש, אבל אנחנו עדיין עובדים במצב של הבראה", נמסר מדלתא. "אנחנו עושים את כל המאמצים לחזור לשגרה. עם זאת, אנחנו מאמינים כי עדיין יהיו ביטולים ואיחורים בטיסות".

דלתא איירליינס מפעילה כ-15,000 טיסות מדי יום ברחבי העולם ובעיקר בארה"ב. החברה מסרה כי אתמול בוטלו כ-1,000 טיסות. החברה מאפשרת לנוסעים לתאם מחדש את טיסתם באמצעות אתר האינטרנט שלה.

ה-Travel Waiver של דלתא הורחב גם ללקוחות הטסים ב-9 באוגוסט, כך שמי שטיסתו בוטלה או נדחתה באופן משמעותי זכאי להחזר כספי. אפילו אם הטיסה לא התבטלה, ניתן לבצע שינוי חד-פעמי לכרטיס ללא קנס במקרים בהם הטיסה מתוכננת לצאת ל/מ/דרך יעדים מסוימים.

דלתא אף מציעה פיצוי ללקוחותיה אשר נפגעו באופן משמעותי מדחיות או ביטולים - בגובה של עד 200 דולר.