עוד ריקול: משרד הבריאות ישמיד 4 טון חלב נאקות

משרד הבריאות הוציא צו סגירה לחברת "חלב בראשית", זאת בעקבות תחלואה של 3 ילדים שאושפזו בבתי חולים עם מחלת ברוצלוזיס

חלב / צילום: שאטרסטוק
חלב / צילום: שאטרסטוק

משרד הבריאות הזהיר היום (ה') מפני צריכת חלב נאקות המשווק תחת המותג "חלב בראשית", וזאת בעקבות אשפוזם של 3 ילדים שחלו בברוצלוזיס לאחר שצרכו את המוצר. שני ילדים אושפזו בבית החולים איכילוב, וילד נוסף אושפז בבית החולים לניאדו. חיידק הברוצלה עלול להמצא במוצרי חלב לא מפוסטרים.

משרד הבריאות הוציא צו סגירה לחברת חלב בראשית (המכונה ירוק לחיים). מדובר בעסק המנוהל על-ידי איל ליפשיץ במושב סטריה. כבר לפני שנה זומן ליפשיץ למשרד הבריאות, שם הובהר לו כי במקרה שלא יסדיר את פעילות העסק כחוק, משרד הבריאות יוציא לו צו סגירה לעסק. לא ברור מדוע במשרד הבריאות המתינו שנה שלמה מאז שקראו לבעל העסק והזהירו אותו, ופעלו היום רק לאחר תחלואה ואשפוז של ילדים בעקבות צריכת המותג.

היום החלו אנשי שירות המזון במחוז מרכז של משרד הבריאות בפעולות לקראת השמדה של כ 4 טון חלב נאקות לא מפוסטר ממקור שאינו ידוע.

משרד הבריאות הוסיף והזהיר את הציבור מצריכה ושימוש במוצרי חלב ממקור שאינו ידוע ואשר לא עברו פסטור. 

מחלבות "חוות כמלה" היא מחלבת חלב הנאקות היחידה בישראל שנושאת את אישור משרד הבריאות והחקלאות לייצור ושיווק החלב בישראל. בועז שלם, מנהל "חוות כמלה" וביוכימאי במקצועו מסר כי "חלב נאקות הוא מוצר צריכה מאוד פופלרי מעבר לים שעושה את צעדיו למדף הצרכנים גם בישראל. כמי שמנהל את החווה, שנים אנחנו מתריעים בפני משרד הבריאות, ומשרד החקלאות שהולכים איתנו יד ביד לשיווק חלב מפוסטר בארץ, בשל סגולותיו וערכיו התזונתיים. בחודשים האחרורונים אנו עובדים על הטמעת המוצר בקרב הצרכנים ומתריעים מצריכת חלב שלא בפיקוח". 

בקבוקי מחלבת כמלה/ צילום: איתי נוי
 בקבוקי מחלבת כמלה/ צילום: איתי נוי

החלב של כמלה - היחידי בארץ באישור משרד הבריאות

לדבריו, "מחלבת 'חוות כמלה' היא היחידה בישראל שבידיה האישורים הנדרשים, ואנו שמחים שלאחר שהתרענו שנים רבות, מטפלים כעת גם בחליבה הפירטית. ידועים מקרים מתועדים של פגיעות חמורות בארץ ומעבר לים בעקבות צריכת חלב לא מפוסטר".

עוד מציין שלם כי חלב מפוסטר לא נופל בערכים שלו מחלב טרי.