כחלון על מיסוי בעלי 3 דירות ומעלה: "בשבילנו המעמד הנמוך, הבינוני וגם הגבוה - הם אותו דבר. אין העדפה"

שר האוצר בכנס לשכת רו"ח: "צריך את המגזר העסקי כדי לייצר כסף" ■ "שוויון אי-אפשר לייצר, אבל הזדמנות שווה וצמצום פערים - זה כן" ■ מדריך המס המגוחך על שכר דירה

משה כחלון, שר האוצר צילום: תמר מצפי
משה כחלון, שר האוצר צילום: תמר מצפי

"יש לנו אתגר, קוראים לו דיור, וצריך לטפל בו במלקחיים - פעם בצד ההיצע ופעם בצד הביקוש. כרגע התקבלו החלטות בצד הביקוש, ולכן נדרשת תנועת מלקחיים. יגיע יום שבו נידרש רק ליד מכוונת אחת" - כך אמר היום (א') בכנס לשכת רואי החשבון שר האוצר, משה כחלון, בהתייחס לצעדיו בשוק הנדל"ן, בפרט למיסוי בעלי שלוש דירות ומעלה.

לדברי כחלון, "אין לנו דבר נגד אף אחד, ואנחנו לא בעד מעמד כזה או אחר. עבורנו המעמד הנמוך, הבינוני וגם הגבוה - הם אותו דבר".

נזכיר כי הצעד של כחלון זכה לביקורת רבה, לפיה גם עשירים שבבעלותם דירות בעשרות מיליוני שקלים, ישלמו את אותו המס שכחלון משית על כאלה שרכשו 3 דירות זולות בפריפריה. בנוסף, לפי הצעד של כחלון, מי שמחזיק פנטהאוז בת"א בלמעלה מ-30 מיליון שקל בכלל לא ישלם מס, בעוד שבעלי דירות במאות אלפי שקלים בבאר שבע, קריית שמונה וכדומה - ישלמו גם ישלמו.

מה גם שקיים כי הצעד יוביל להוצאת דירות להשכרה מהשוק ויגרום להעלאת מחירי השכירות, מה שיפגע, שוב, בצעירים ובמי שידו אינה משגת לרכוש דירה. 

כחלון הוסיף הבוקר בכנס: "בסופו של דבר, צריך את המגזר העסקי כדי לייצר כסף. אנחנו מנסים ליצור איזונים. אני דוגל בכלכלה חופשית עם רגישות חברתית, אך בסוף כל אחד מביא איתו משהו מהבית. שוויון  אי-אפשר לייצר, אבל הזדמנות שווה וצמצום פערים - זה מה שאני מנסה לייצר".

כחלון התייחס גם להורדת מס החברות: "מגיע שר לממשלה ויש לו תפיסת עולם, מה לעשות. האמנתי שהפחתת מסים היא מנוע צמיחה. מס חברות במדינת ישראל הוא גבוה והורדנו מ-26.5% ל-25%, נרד עד 2018 ל-23%".