הטיפ היומי: הענקית שעוברת לאסטרטגיה של חברה חדשה

במיטב דש ברוקראז' ממליצים על מניית אינטל בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 45 דולר, שגבוה ב-20% ממחיר המניה בנאסד"ק

אינטל / צילום: בלומברג
אינטל / צילום: בלומברג

אינטל: עוברת לאסטרטגיה של חברה חדשה

חברת השבבים אינטל נסחרת בנאסד"ק (סימול: INTC) לפי שווי של 177 מיליארד דולר. אינטל מתכננת ומייצרת פלטפורמות טכנולוגיות לשבבים מתקדמים עבור מגוון שווקים. לפני כמה ימים עדכנה אינטל את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי לכ-15.6 מיליארד דולר (פלוס/מינוס 300 מיליון דולר), לעומת תחזית קודמת של כ-14.9 מיליארד דולר. הסיבה המרכזית להעלאת התחזיות נשענת על חידוש מלאי (Replenishment) מחשבים אישיים אצל לקוחות. כמו כן רואה החברה התאוששות והתייצבות בכול שוק המחשבים האישיים.

אינטל הוותיקה עוברת לאסטרטגיית The New INTEL, ומשנה את פניה מחברת שבבים הממוקדת בשוק המחשבים האישיים לחברת שבבים חדשה, הפועלת בכל תחומי הקישוריות המתקדמת (דאטה סנטר, אינטרנט של הדברים, מחשוב ענן, אינטליגנציה מלאכותית, machine learning והמכונית האוטונומית, שעתידה לעלות בשנים הבאות על כבישי העולם).

אינטל החדשה הופכת להיות חברה שיתופית ופתוחה יותר, מתחילה להציעה ללקוחותיה בתחום המובייל מעבדים מרכזיים מבוססי ארכיטקטורה של ARM (יעילים מאוד ורזים בצריכת אנרגיה/סוללה) וממקדת את פעילותה בסביבת האינטרנט, הדאטה-סנטר והקישוריות לאינטרנט.

אינטל מציינת כי מפעל תעשייתי מקושר אינטרנט מלא (Connected Factory) עתיד לייצר כ-700 ג'יגה-בייט (GB) של מידע דיגיטלי בדקה. דאטה-סנטר מודרני מייצר כ-200 ג'יגה-בייט מידע דיגיטלי לדקה. מכונית אוטונומית עתידה לייצר כ-40 ג'יגה-בייט מידע דיגיטלי לדקה. אינטל מניחה כי על הכבישים בעולם ינועו בשנת 2025 כ-105-110 מיליון מכוניות אוטונומיות, שיהיו גם הן מקושרות אינטרנט, והיא מעוניינת להיות שחקנית מובילה בשוק הרכב החדש. החברה משתפת פעולה בתחום המכונית האוטונומית עם BMW ועם מובילאיי, ומגדירה את התחום כמנוע צמיחה מרכזי לשנים הבאות.

במחיר המניה הנוכחי, אינטל נסחרת במכפיל רווח של כ-12.5 פעמים בלבד על הרווח החזוי (Non-GAAP) לשנת 2017 (כ-3 דולרים למניה) לעומת מכפיל רווח ממוצע של כ- 18.2 לשנת 2017 שבו נסחר מדד 500 S&P. אנו ממליצים על מניית אינטל בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 45 דולר, שגבוה ב-20% ממחיר המניה בנאסד"ק.

*** זיו נרקיס, אנליסט בכיר, מיטב דש ברוקראז' מניות חו"ל. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם