פרויקט האנליזה של הבורסה: חברת ביוטק שעשויה לזנק כ-20%

בחברת המחקר אדיסון מעריכים כי התוכנית בעלת פוטנציאל השווי הגבוה ביותר של פלוריסטם היא תוכנית ה-CLI, עם פוטנציאל מכירות של 557 מיליון דולר ושווי של 57 מיליון דולר ■ מעריכים את שוויה של פלוריסטם ב-182 מיליון דולר

חברת המחקר אדיסון פרסמה היום (ד') ניתוח מקיף על חברת הביוטק פלוריסטם, במסגרת פרויקט האנליזה של הבורסה. 

פלוריסטם  עוסקת בפיתוח טיפולים תאיים המבוססים על רקמות המופקות משלייה. החברה למעשה חוקרת את התועלת של תאי השלייה לצורך טיפולים במספר תחומים. עד כה היא פיתחה שני מוצרים מרכזיים: PLX-PAD, שנועד לטיפול במחלות כלי דם ופגיעות אורטופדיות וכן PLX-R18, לטיפול במחלות מערכת הדם. בנוסף, לחברה קיימות מספר תוכניות קליניות, כאשר המתקדמת ביניהן היא תוכנית לטיפול בטרשת עורקים חמורה בגפיים התחתונות (CLI). במסגרת תוכנית זו החברה מתכננת ניסוי קליני שלב 3 שצפוי להתחיל ב-2017. 

בחברה מעריכים כי התוכנית בעלת פוטנציאל השווי הגבוה ביותר היא תוכנית ה-CLI, עם פוטנציאל מכירות של 557 מיליון דולר ושווי של 57 מיליון דולר. לגבי תוכנית זו, באדיסון מציינים כי בהתבסס על דרישות ה-FDA, יידרש רק מחקר אחד של 250 חולים לצורך אישור התרופה. התוכנית עם פוטנציאל השווי הגבוה ביותר אחרי ה-CLI היא תוכנית הפיתוח IC בשווי של 33 מיליון דולר.

פלוריסטם נסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק, לפי שווי של כל-122 מיליון שקל. על בסיס האנליזה החדשה, באדיסון מעריכים את שוויה של פלוריסטם ב-182 מיליון דולר (כ-683 מיליון שקל) ומחיר יעד של 1.82 דולרים (7.01 שקלים). מדובר בפרמיה של כ-20% לעומת מחיר הסגירה של מניית החברה אתמול. 

יצוין כי פרויקט האנליזה מטעם הבורסה המקומית נעשה במטרה לאפשר תמחור הולם לחברות הטכנולוגיה והביומד, להרחיב את רמת הידע וההבנה של המשקיעים על החברות, תחומי פעילותן והשווקים בהן הן פועלות. הפרויקט מבוצע במסגרת יישום המלצות הוועדה לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המחקר והפיתוח. בנוסף לחברת אדיסון, הבורסה חתמה על הסכם נוסף גם עם חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן.