מחלוקת בין אל-על לטייסים - חשש מפיצוץ המו"מ

(עדכון) - אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר היום כי "יש ויכוח על הניסוחים", וכי "הצדדים ממשיכים לדבר"

מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'
מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'

מקורות מקורבים למשא-ומתן בין הנהלת אל-על לטייסים טוענים היום (ב') בצהריים כי אחרי שהושגו הבנות והסכם בין הצדדים, נקלע המשא-ומתן שוב לחילוקי דעות קשים, אולי אף פיצוץ במגעים. לדברי המקורבים, הצדדים לא מכבדים את ההבנות שהושגו כבסיס לסיום המשבר באל-על.

נציגות טייסי אל-על והנהלת החברה הודיעו אתמול (א'), בתום דיונים של 13 שעות, כי הגיעו "להבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת". עם זאת, בדיונים שהתקיימו היום התגלעו מחלוקות ונציגי הטייסים החליטו לנטוש את שולחן המו"מ. 

לפי ההבנות שהתגבשו, הטייסים היו אמורים לקבל תוספת שכר של 7.35%, ובתמורה הם יבטלו הפסקת טיסות, יקצרו שהייה בחו"ל בטיסות ארוכות ובכללן ניו-יורק, ואל-על תפסיק להחכיר מטוסים. תוספת השכר לטייסים תילקח למעשה מקיצור השהיות שלהם.

אבי אדרי, יו"ר  איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר היום כי "יש ויכוח על הניסוחים", וכי "הצדדים ממשיכים לדבר".

משא-ומתן בין הנהלה של חברה לעובדיה, במיוחד בקרע כה עמוק כפי שראינו במשבר הנוכחי באל-על, הוא מתוח מטבעו. גם ההתכנסות אמש אצל יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הייתה מתוחה ונמשכה שעות ארוכות.

הניסיון בסכסוכי הנהלה-עובדים, גם בגופים אחרים, מלמד כי גם אחרי שמושגים סעיפים עיקריים להסכם שאמור להביא לסיום המשבר, לא אחת קורה שאחד הצדדים או שניהם "עושים שריר" במטרה לשפר עמדות. בדרך זו אפשר להשיג עוד משהו לטובת אחד הצדדים ברגע האחרון, בשלב שבו שני הצדדים מותשים מהמערכה.