עסקת מכירה של שדות הגז כריש ותנין בדרך לאישור סופי

מועצת הנפט החליטה להמליץ לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות והאנרגיה לאשר את העסקה למכירת שדות הגז כריש ותנין לחברת אנרג'ין היוונית ■ שטייניץ: "צעד חשוב בדרך לפירוק מונופול הגז"

אסדת קידוח / צילום: רויטרס
אסדת קידוח / צילום: רויטרס

מועצת הנפט החליטה היום (ג') להמליץ לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות והאנרגיה, לאשר את העסקה למכירת שדות הגז כריש ותנין לחברת אנרג'ין היוונית. אנרג'ין סיכמה באוגוסט האחרון על רכישת השדות מנובל אנרג'י וקבוצת דלק, בסכום של כ-150 מיליון דולר. העסקה יצאה לדרך בעקבות מתווה הגז, שחייב את דלק ונובל למכור את השדות, שבהם 60-70 מיליארד מ"ק גז טבעי. 

בישיבת המועצה היום הוחלט גם לאשר לנובל אנרג'י להעביר 3.5% מאחזקותיה במאגרי תמר ודלית לשותפות המוגבלת אוורסט תשתיות, זאת כדי לעמוד בתנאי מתווה הגז, המחייב את נובל להפחית את אחזקותיה בשדות ל-25%. המועצה גם המליצה לאשר לרציו את בקשתה לרישום תמלוג ושעבוד על התמלוג לטובת חברת רציו מימון, כדי אפשר לחברה לממן את פיתוח לוויתן.

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, אמר כי אישור עסקת המכירה של כריש ותנין לאנרג'ין היא "צעד חשוב בדרך לפירוק מונופול הגז על פי לוחות הזמנים שנקבעו במתווה הגז. כניסה של שחקן נוסף למשק הגז תתרום להגברת התחרות והגיוון, להגדלת הביטחון האנרגטי במשק המקומי, ותומכת ביכולת להחליף את השימוש בפחם בתחנת הכוח הפחמית בחדרה בגז טבעי, לטובת בריאותם ורווחתם של אזרחי ישראל".

את דלק ואבנר מייצגים בפיסקה עורכי הדין דן הכהן ואדי אשכנזי, ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.