אושרה הזרמת הגז לתחנות התרמו-סולאריות באשלים

שטייניץ: "צעד נוסף ליישום מדיניותנו לקידום פריסת הגז הטבעי" ■ שתי התחנות, הנפרשות על כ-4,000 דונם כל אחת, מתוכננות להתחיל לפעול בסוף 2017 וביולי 2018

יובל שטייניץ / צילום: תמר מצפי
יובל שטייניץ / צילום: תמר מצפי

רשות הגז העניקה אישור להזרמת גז טבעי לשתי תחנות הכוח התרמו-סולאריות המוקמות באשלים שבנגב. אחת התחנות, שאת הקמתה מובילות ברייטסורס ואלסטום, אמורה להתחיל לפעול בסוף 2017, והשנייה, בהובלת שיכון ובינוי, ובשותפות עם קרן נוי ו-TSK הספרדית, מתוכננת להתחבר לרשת החשמל ביולי 2018.

כל אחת מהתחנות צפויה להפיק 110 מגה-ואט מתוך הספק מקסימלי של 121 מגה-ואט, והן נפרשות על כ-4,000 דונם כל אחת. כל תחנה מורכבת מ-50 אלף מראות המכוונות לדוד המוצג על מגדל מרכזי, המפיק קיטור שמניע טורבינה. חיבור הגז לתחנות נועד לאפשר לטורבינה להפיק חשמל גם בשעות הלילה.

על פי הודעת משרד האנרגיה, ייצור החשמל באמצעות גז טבעי בתחנות לא יעלה על 15% מההספק הכולל שלהן. כדי לחבר את התחנות לגז הונח צינור באורך 32 ק"מ מנאות חובב לאשלים, והוקמו של מתקני הפחתת לחץ (PRMS). קבלנית הביצוע בפרויקט היא חברת "חמו אהרון" וזכיינית החלוקה היא "נגב גז טבעי בע"מ".

שר התשתיות והאנרגיה, יובל שטייניץ, אמר כי "הפרויקט הוא צעד נוסף ליישום מדיניותנו לקידום פריסת הגז הטבעי ברחבי הארץ, לסייע לפיתוח הנגב, ולגיוון מקורות ייצור החשמל בישראל". שטייניץ ומנכ"ל משרדו שאול מרידור התחייבו בהזדמנויות שונות בחודשים האחרונים להאיץ את קליטת הגז במשק ולחבר ב-2017 לפחות מאה מפעלים נוספים לגז הטבעי.