משרד הבריאות מסרב לפרסם את הדוח על נסיבות הפגיעה בח"כ עודה

השר ארדן מצייץ על הדוח בחשבון הטוויטר שלו - אך משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית מסרבים לפרסמו ■ הדוח, כפי הנראה, לא שולל אפשרות של פגיעה מכדור ספוג

ח"כ איימן עודה / צילום: רפי קוץ
ח"כ איימן עודה / צילום: רפי קוץ

למרות דיווחים שונים בעניין וחרף ציוצים בטוויטר מפי השר לביטחון פנים גלעד ארדן, משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית מסרבים לפרסם הערב (ב') את הדוח שהושלם באשר לנסיבות פגיעתו של חבר הכנסת איימן עודה (הרשימה המשותפת) באירועים שקדמו לפינוי הכפר הבדואי אום אל חיראן שבנגב. הדוח נמסר למשטרה ולעודה עצמו.

על פי מספר דיווחים, למרות טענת המשטרה לפיה ח"כ עודה נפגע מיידויי אבנים במהלך פינוי הכפר הבדואי אום אל חיראן, ולא מירי משטרתי של כדורי ספוג כפי שטען, הדוח של המכון לרפואה משפטית קובע כי לא ניתן לשלול את האפשרות שהפגיעה במצחו נגרמה "מחפץ בעל מרכיב מוארך" - שעשוי להיות כדור ספוג. עם זאת, באותה מידה קובע הדוח כי לא ניתן לשלול את האפשרות כי מדובר בחפץ מוארך שאינו קליע ספוג. כפי הנראה, הדוח לא מזכיר מפורשות את האפשרות כי מדובר באבן. מדוע במשרד הבריאות לא מפרסמים את ממצאי הדוח כפי שעשו במספר מקרים קודמים בעלי משמעות ציבורית? במשרד לא מסבירים.

אף שהממצאים לא חד משמעיים, מיהר הערב השר לביטחון פנים גלעד ארדן לבקר את העיתונאים. "עצוב שאתם ממהרים לאמץ גרסה של פורע חוק שקרן שליבה אש ועמד בראש הפגנה אלימה". ארדן, למרבה האירוניה, מיהר עוד בבוקר הפינוי לקבוע כי "מחבל השייך לתנועה האיסלמית דהר לעבר הכוחות במטרה לדרוס כמה שיותר שוטרים" - זאת אף שלאחר זמן קצר יחסית התברר כי מדובר באירוע מורכב ולא חד משמעי.