הרוג ונעדר בפיצוץ במחסן זיקוקים בפורת שבשרון; 6 פצועים

(עדכון) - 7 בני אדם, בהם שני ילדים, נפצעו בפיצוץ שאירע במחסן זיקוקים ביישוב פורת ■ גופה אותרה בין ההריסות ■ כוחות ההצלה מחפשים אחר נעדר נוסף שטרם אותר בין ההריסות, והתושבים ברחובות הסמוכים פונו ■ עדת ראייה מיישוב סמוך: "הרעש מפחיד מאוד, חשבתי שנופל טיל על הבית"

שריפה במחסן זיקוקים בפורת בשרון / אהוד אמיתון תיעוד מבצעי מד"א
שריפה במחסן זיקוקים בפורת בשרון / אהוד אמיתון תיעוד מבצעי מד"א

אדם נהרג וגבר כבן 50 נפצע באורח קשה היום (שלישי) מפיצוץ במחסן זיקוקים ביישוב פורת שבשרון. שישה בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ באורח קל, בהם שני ילדים. כוחות החילוץ איתרו במקום את גופתו של ההרוג, וכעת הם מחפשים אחר נעדר נוסף שטרם נמצא. מדוברות המשטרה נמסר כי כמה בתים ביישוב עלו באש. כוחות המשטרה חסמו את הכניסה ליישוב.

מדוברות כיבוי האש נמסר כי 21 צוותים פועלים לכיבוי האש, תחת פיקודו של מפקד מת"ח נתניה טפסר יצחק שילן. בשלב זה אין שליטה על האירוע. הצוותים פועלים כדי לצמצם את הפגיעה במבנים ובתים סמוכים למחסן. כל הרחובות הסמוכים מפונים מתושבים.

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשבעה פצועים, בהם חמישה במקום. הגבר בן ה-50 נפצע באורח קשה ופונה כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים בילינסון. גבר כבן 30 פונה במצב קל לבית חולים מאיר בכפר סבא. חמישה נפגעים באורח קל, בהם שני ילדים טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית חולים.

"הגענו בכוחות גדולים של מד"א שכללו אופנועים, ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א", סיפר פרמדיק מד"א תומר פיין סיפר. "הענקנו במקום טיפול רפואי לפצוע במצב קשה, גבר כבן 50 שסבל מכוויות בגופו. בנוסף טיפלנו בגבר כבן 30 שסבל מפציעה חודרת בפלג גופו העליון. במקום נבדקו על ידינו גם חמישה פצועים במצב קל, בהם שני ילדים שלא נזקקו להמשך פינוי לבית חולים. אנחנו ערוכים וממשיכים לאבטח את כוחות הכיבוי וערוכים לכל מצב שיהיה בו צורך בטיפול רפואי".

ביישוב הסמוך קדימה-צורן דיווחה עדת ראייה על עשן כבד מיתמר מהמקום. "נשמעו הדי פיצוצים חזקים, החלונות רעדו ולאחריהם קולות נפץ שטרם פסקו. הרעש הפחיד אותי מאוד". סיפרה תושבת צורן נועה רוזנר. "חשבתי שנפל טיל על הבית, ועכשיו אני רועדת".