עליות בסיום המסחר בוול סטריט לאחר העלאת הריבית

בהתאם לתחזיות, הפד העלה את הריבית בארה"ב ב-0.25% ■ מחירי הנפט התאוששו מהשפל האחרון ■ טבע עלתה ביותר מ-2%, לאחר שאייל דשא נאם בכנס פארמה של בארקליס

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') במגמה חיובית. המסחר בארה"ב נפתח בשעה 15:30 (שעון ישראל) וננעל בשעה 22:00, זאת בשל המעבר לשעון קיץ בניו-יורק. בורסות אירופה רשמו עליות.

 

בהתאם לתחזיות המוקדמות הפד העלה את הריבית ב-0.25% ל-1%. בפד מאותתים על עוד שתי העלאות ריבית השנה אולם מהמסחר בחוזים על הריבית משתקפת כרגע העלאת ריבית נוספת אחת. בתגובה להודעת הריבית יורדות תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ב-5 נקודות לרמה של 2.55%, מה שמשקף את העובדה שכרגע מגולמות במסחר העלאה נוספת אחת.

פורסמו מספר נתוני מאקרו במשק האמריקאי, בהם מדד המחירים לצרכן בחודש פברואר, שעלה ב-0.1%, אל מול התחזיות שצפו שיישאר ברמתו הנוכחית. כן פורסם מדד המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר, שרשם גם הוא עלייה של 0.1% - נמוכה במקצת מהצפי לעלייה של 0.2%.

בשוק האג"ח הגיבו להודעת הריבית בעוצמה ותשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים ירדו ב-10 נקודות לרמה של 2.5%

מחירי הנפט  התאוששו משפל של 3 חודשים לאחר נתונים שהראו על ירידה מפתיעה במלאי הנפט הגולמי בארה"ב. בנוסף, אנליסטים מגולדמן סאקס הביעו אמון בכוונות מדינות אופ"ק לציות להסכם הפחתת התפוקות שגיבשו. 

אורקל צפויה לפרסם את דוחותיה הרבעוניים לאחר נעילת המסחר. האנליסטים חוזים שענקית התוכנה האמריקאית תדווח על רווח של 57 סנט למניה מול הכנסות של 9.26 מיליארד דולר.

מניית מובילאיי  ריכזה עניין, יומיים לאחר ההודעה על רכישתה בידי אינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר (לסיפור המלא). המחיר למניה בעסקה הוא 63.54 דולר, והפער הנמוך בין המניות הנסחרות למחיר זה מבטא את ההערכה הגבוהה של השוק באשר לסיכויי השלמת העסקה במלואה ובזמן - על אף שתדרוש מספר אישורים רגולטוריים.

מניית טוויטר  ריכזה עניין לאחר שחשבונות של מספר משתמשים פופולריים ברשת המיקרו-בלוגינג נפרצו. ההאקרים שפרצו את החשבונות פרסמו דרכם מסרים התומכים בנשיא טורקיה ארדואן בסכסוך הדיפלומטי בין מדינתו לגרמניה והולנד. חלק מהמסרים הזכירו את התאריך ה-16 באפריל, בו תקיים טורקיה משאל עם שמטרתו הרחבת סמכויות ארדואן באופן משמעותי.

טבע  ריכזה, אף היא עניין, לאחר שסמנכ"ל הכספים, איל דשא, נאם הערב בכנס פארמה של בארקליס. דשא חזר על תחזיות החברה והביע אמון ביכולת החברה לפרוע חוב של 6 מיליארד דולר השנה בין אם תיכנס תחרות גנרית לקופקסון ובין אם לאו.