ישראייר: הרווח הנקי ב-2016 זינק ב-87% ל-45 מיליון שקל

מחזור המכירות של הקבוצה בשנת 2016 הסתכם ב-1.357 מיליארד שקל, לעומת 951 מיליון שקל ב-2015

אורי סירקיס / צילום: יונתן בלום
אורי סירקיס / צילום: יונתן בלום

חברת התעופה ישראייר נערכת לעסקת המיזוג עם אל-על ומציגה תוצאות מרשימות וגידול בכל הפרמטרים: בסיכום 2016 מציגה החברה רווח נקי של 45 מיליון שקל, עלייה של 87% ביחס לרווחי 2015 שעמדו על 24 מיליון שקל - שיא של כל הזמנים מבחינת החברה.

הרווח הנקי בניכוי הכנסות והוצאות חד-פעמיות עלה ל-35 מיליון שקל, מ-17 מיליון שקל ב-2015. מחזור המכירות של הקבוצה בשנת 2016 הסתכם ב-1.357 מיליארד שקל, לעומת 951 מיליון שקל ב-2015.

יודגש כי בסיכום תוצאות 2016 נכללו הכנסות התיירות הנכנסת שתופעלו באמצעות "דיזנהאוז תיירות נכנסת", החברה-האחות מבית אי.די.בי, (שפעילותה מוזגה לתוך ישראייר), כשהן לבדם תרמו להכנסות בהיקף של 200 מיליון שקל למחזור המכירות וכ-4 מיליון שקל לשורת הרווח הנקי.

במהלך שנת 2016 בלט הרבעון האחרון של השנה, במהלכו גם שיפרה ישראייר את מיקומה בדירוג הפעילות של חברות התעופה בנתב"ג (כשהיא דורגה 6 בסיכום שנת 2016, לפי נתוני רש"ת). ברבעון הזה הוסיפה ישראייר טיסות וקווים חדשים אשר הובילו לרווח נקי של מיליון שקל, לעומת הפסד של 9 מיליון שקל ברבעון הרביעי ב-2015.

את הגידול ברווחי הקבוצה בסיכום שנת 2016 מייחסים בישראייר להוספת מטוסים, בהם מטוס מדגם איירבוס 320 שהצטרף לשני מטוסי הצי של החברה ברבעון השני של 2016, ולהפעלת מטוס חכור צר גוף נוסף לאורך השנה. עוד שיווקה החברה חבילות נופש וטיסות במסגרת טיסות קוד שייר.

בדומה לכלל השחקניות בענף, מחירי הדלק הנמוכים פעלו לטובת שיפור הרווחיות ותרמו ל-4 מיליון שקל בשורת הרווח הנקי, כשהם מאפשרים להציע מחירים תחרותיים לצרכן.

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אף אמר בשעתו ל"גלובס" כי החברה הציבה לעצמה יעד של מחיר ברף עליון של 500 דולר לחבילות נופש, כשעל-פיו היא משיקה יעדים וחבילות חדשות - זאת לצד התייעלות במבנה התפעולי והאסטרטגי דוגמת מעבר לשיווק חבילות נופש וטיולים מאורגנים, שהפחית את שיעור הוצאות הדלק ביחס לסך ההוצאות של החברה, לשיעור של 18%.

סירקיס מסר כי "ישראייר מיישמת בעקביות ובחריצות זו השנה החמישית ברציפות את תוכנית המפנה, המבוססת על ריסון מתמיד של הוצאות התפעול, הגדלה משמעותית של תנועת הנוסעים ושיפור הרווחיות הגולמית הודות לאסטרטגיית מכירת החבילות ושירותי הנופש בחו"ל. זוהי שנת שיא שבה, מעבר להכפלת הרווח הנקי מפעילות שוטפת, רושמת החברה שיפורים משמעותיים בנתח השוק, בכמות הטיסות, בכמות הנוסעים ובהיקף מכירת הלינות בחול".

יוני צברי, סמנכ"ל הכספים של הקבוצה, מסר כי "שנת 2016 הייתה שנת מפנה לקבוצת ישראייר בקשר לחובותיה לבנקים. לאחר הסדר חוב היסטורי שביצעה עם בנק לאומי ופירעון כל חובותיה לבנק דיסקונט, הקטינה ישראייר את חובותיה הפיננסים בכ-80 מיליון שקל. לאור הסדרת והקטנת החובות, כאמור, העלו הבנקים את דירוג האשראי של החברה, וכפועל יוצא הגדילו את מסגרות האשראי שלה ושיפרו משמעותית את הוצאות המימון של הקבוצה".