"הבועה הזאת לקראת פיצוץ, ואנחנו פה לוודא שזה קורה"

יוזם דף הפייסבוק "המחאה הגדולה - יחד נוריד את מחירי הדיור" חושף בשיחה עם "גלובס" את הכוונות של מפעילי הדף לגייס כסף מהציבור לצורך המשך הפעילות ■ מחירי הדירות

יריד דירות / צילום: רוני שיצר
יריד דירות / צילום: רוני שיצר

מעקב "גלובס" אחר דף הפייסבוק "המחאה הגדולה - יחד נוריד את מחירי הדיור", שמעלה פוסטים, תגובות וסרטונים העוסקים במחירי הדירות הגבוהים, מעלה כי הוא ממשיך להגדיל את מספר החברים בצורה איטית אך עקבית. לאחר שבאמצע אוגוסט עמד מספר הלייקים לעמוד על קצת יותר מ-20 אלף איש, ובאוקטובר על כ-30.7 אלף איש, נכון להיום מדובר כבר על 53.8 אלף איש. מדובר במספר לא מבוטל, אך כאמור, נכון להיום מדובר ביוזמה בפייסבוק. נזכיר כי באמצע אוגוסט נעשה ניסיון ל"הוציא את המחאה מהפייסבוק" על ידי ארגון הפגנה בכיכר רבין, ניסיון שהוביל להפגנה קצרה אליה הגיעו כמה מאות אנשים.

 

יוזם המחאה, צעיר בן 32 מאזור המרכז שממשיך בסירובו להיחשף, מסביר בשיחה עם "גלובס" כי ככל שעוברים החודשים קצב המצטרפים החדשים לעמוד הפייסבוק נמצא בעלייה עקבית ולאחרונה החליטו מפעילי דף הפייסבוק גם לנסות לגייס כסף להמשך פעילות ויוזמות חדשות שנמצאות על הפרק.

"יצאנו בקמפיין גיוס המונים באתר הדסטרט של 30 אלף שקל, והיום, שבוע לפני סיום הקמפיין, כבר עברנו את היעד ואנחנו עומדים על 120%. מטרת הגיוס היא להקפיץ בכמה מדרגות את הקיפאון שכבר קיים בשוק הדיור", כך יוזם המחאה. "היום אנחנו כמעט 54 אלף חברים ותראה מה קורה בשוק. בוא ננסה לדמיין מה יקרה כשנהיה רבע מיליון. הבועה הזאת לקראת פיצוץ, ואנחנו פה לוודא שזה קורה".

- למה ישמש הכסף שאתם מגייסים?

"הכסף ישמש אותנו להדפסת סטיקרים והשכרת שילוט ברחבי הארץ עם מסרי המחאה במטרה לאגד אלינו עוד עשרות אלפי אנשים ויחדיו נפוצץ את הבועה. הכסף גם ישמש אותנו לפעילויות שטח שאנחנו מתכננים בחודשים הקרובים ואף למימון ופרסום בפייסבוק עצמו. שמנו לעצמנו מטרה בהד סטארט של 30 אלף שקל אבל אנחנו מכוונים גבוה יותר. אני ועוד הרבה חברים משקיעים בחודשים האחרונים הרבה זמן וכסף ונשמח אם הציבור יירתם גם. זה בשביל כל אחד ואחד מאיתנו וזה יותר טוב מכל כרטיס חישגד שנמלא אי פעם. אגב, אם למטרה הזו הציבור לא נרתם, אז באמת שאין לציבור את הזכות להתבכיין על המצב. אנחנו מתאחדים כדי להוריד את מחירי הדירות ובשביל זה כולם צריכים לתת פה יד. לא כל יום תיווצר הזדמנות שכזאת, לציבור יש אפשרות לעשות שינוי וזה תלוי בו".