"ישראל היום": העורך עמוס רגב פורש; בועז ביסמוט יחליפו

רגב שימש כעורך "ישראל היום" מאז יציאתו לאור לפני כעשור ■ לאחרונה התעוררו חריקות ביחסים בין רגב ומספר כתבים בכירים לבין לשכת ראש הממשלה ■ ביסמוט: "זו הגשמת פסגת החלומות"

עמוס רגב, עורך "ישראל היום" / צלם: תמר מצפי
עמוס רגב, עורך "ישראל היום" / צלם: תמר מצפי

עורך "ישראל היום" מאז הקמתו, עמוס רגב, מפנה את תפקידו. את רגב יחליף כתב העיתון בועז ביסמוט. על חילופי תפקידים דווח היום (א') על גבי חצי עמוד בעיתון עצמו.

רגב, 66, משמש כעורך "ישראל היום" מאז יציאתו לאור בקיץ 2007, כך שבקרוב הוא היה אמור לסגור 10 שנים בתפקיד. לפני כן הוא מילא תפקידי עריכה בכירים ב"מעריב" וב"ידיעות אחרונות".

"זה היה עשור מדהים ומאתגר", מצוטט רגב בידיעה בה דווח על פרישתו. "אני משוכנע שבועז ביסמוט ימשיך להוביל את העיתון להישגים ולפסגות חדשות".

בני הזוג שלדון ומרים אדלסון, בעלי העיתון, כתבו באותו מקום: "אנו מכבדים את רצונך לפרוש ומבקשים להודות לך על העבודה הנפלאה שלך".

על-פי סקרי TGI, "ישראל היום" הוא העיתון בעל החשיפה הגבוהה ביותר בישראל בשנים האחרונות. הוא מחולק בחינם מדי יום במאות אלפי עותקים, הצליח לעקוף את "ידיעות אחרונות", ששלט במשך שנים ארוכות ללא עוררין בשוק העיתונות המקומי, ופגע בו קשות מבחינה פיננסית.

"ישראל היום" מזוהה מבחינה פוליטית באופן מוחלט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והפגיעה הקשה של העיתון המזוהה עמו ב"ידיעות אחרונות" הולידה שורה של עימותים ופרשות שערבו בין עיתונות לפוליטיקה. שני הבולטים שבהם הם הניסיון להעביר בכנסת את "חוק ישראל היום", שהוביל לפירוק הממשלה הקודמת; ופרשת קלטות נוני-ביבי, שהתפוצצה בינואר השנה, בה נשמעו ראש הממשלה ומו"ל "ידיעות אחרונות" דנים באפשרויות להחלשת "ישראל היום", בתמורה לשינויים ב"ידיעות אחרונות".

לאחרונה התעוררו מספר חריקות ביחסים בין "ישראל היום" לבין לשכת ראש הממשלה, שבאו לידי ביטוי בשינויים מסוימים בקו העריכתי שהציגו העיתון ומספר כתבים בכירים בו (אם כי עדיין לא נמתחה בו ביקורת של ממש על ראש הממשלה). ייתכן כי חריקות אלה הן שעומדות מאחורי הצעד עליו מודיע העיתון היום.

בועז ביסמוט, 52, שימש עד כה כעורך חדשות החוץ וככתב בכיר ב"ישראל היום". בעבר הוא כתב ב"ידיעות אחרונות" ושימש גם כשגריר ישראל במאוריטניה בין השנים 2004 ל-2008. ביסמוט צוטט היום בידיעה: "מבחינתי, כאיש העיתונות הכתובה, זו הגשמת פסגת החלומות". 

ישראל היום מול ידיעות אחרונות
 ישראל היום מול ידיעות אחרונות