אחרי 3 שבועות: שידורי החינוכית באפיק 11 יתחדשו היום

מאז עליית התאגיד לאוויר, החינוכית לא שידרה באפיק 11, בו היא הייתה אמורה לפעול בין השעות 12:00 ל-16:30 ■ כעת הושג סיכום עם העובדים שיחזרו לשדר, מתוך תקווה שימצא להם פתרון בטווח הארוך

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

כמעט 3 שבועות לאחר עליית שידורי התאגיד לאוויר, עובדי הטלוויזיה החינוכית הודיעו כי בכוונתם להחזיר היום (א') את שידוריהם למתכונתם המתוכננת באפיק 11. הטלוויזיה החינוכית תשדר בין השעות 12:00 ל-16:30, כשהתוכנית "ערב חדש" תשודר במתכונת חדשה בין 16:00 ל-16:30.

במכתב ששלח מחזיק תיק הטלוויזיה החינוכית בהסתדרות, דורון קרני, לראשי הוועדים של עובדי החינוכית, הוא כתב כי במקביל לתחילת השידורים יחל משא-ומתן מואץ לגבי המשך דרכה של הטלוויזיה החינוכית. זהו הנושא העיקרי שמטריד את 180 עובדי החינוכית, שכן על-פי חוק השידור הציבורי שמכוחו הוקם התאגיד, הטלוויזיה החינוכית אמורה להמשיך לפעול במשך שנה ו-3 חודשים מיום התחילה - כלומר, עד אוגוסט 2018 - ואז יופסקו שידוריה. החוק אינו מנוסח בצורה ברורה לגבי מה שאמור לעלות לאחר מכן בגורל העובדים, שהם כולם עובדי המדינה, ולכן הם דורשים לקבל ודאות בעניין.

במכתב ששלח קרני נכתב עוד בנושא זה כי בתוך חודש מחידוש שידורי הטלוויזיה החינוכית באפיק 11 תתקיים הערכת מצב בעניין, שבה ייקחו חלק הנהלת הטלוויזיה החינוכית ונציגים ממשרד האוצר, ממשרד החינוך (שהחינוכית מהווה יחידת סמך שלו) ומנציבות שירות המדינה.

על-פי מה שנקבע בחוק, עם תחילת שידורי התאגיד תוכניות האקטואליה של החינוכית ("ערב חדש", "עושים סדר" ו"סוגרים חשבון") אמורות להתבטל. הפתרון שנמצא לכך הוא שתוכניות אלה ימשיכו להתקיים אך במתכונת מגזינית יותר.