סיטי: "איך להחזיר את האמון בבזק? למנות הנהלה עצמאית"

האנליסט מייקל קלאר: "בזק צריכה להראות שההנהלה הבכירה עצמאית ואינה תלויה בבעל השליטה. דרך אחת לעשות זאת תהיה למנות מנכ"ל עצמאי ברמת הקבוצה כפי שהיה בעבר (או יו"ר עצמאי)"

האנליסט מייקל קלאר מסיטי פרסם היום את רשמיו מסיור שערך לאחרונה עם מנהלי בזק אצל משקיעים בארה"ב, והוסיף גם התייחסות לחקירת רשות ניירות ערך. תחת הכותרת "איך להחזיר את האמון", כתב קלאר כי כבר בעבר העלה חששות בנוגע לממשל התאגידי, בשל מבנה הבעלות וניגוד העניינים הפוטנציאלי הגלום בו. "אנחנו חושבים שהחברה צריכה להחזיר את אמון המשקיעים בכך שתראה שההנהלה הבכירה עצמאית ואינה תלויה בבעל השליטה. דרך אחת לעשות זאת תהיה למנות מנכ"ל עצמאי ברמת הקבוצה, כפי שהיה בעבר (או יו"ר עצמאי)", כותב קלאר ורומז למעשה על החלפת ההנהלה הקיימת של קבוצת התקשורת.

בהסתמך על התייעצות שערך עם עורכי דין ממשרד מיתר, קלאר מציין מספר מסקנות בנוגע לחקירה: ראשית, אין נושא רגיש יותר בחוק החברות הישראלי מאשר עסקאות בעלי עניין. שנית, ההערכה היא שהחקירה תיארך 3-6 חודשים ואולי אף יותר. בנוסף, אם יתברר שהעסקה המקורית של בזק-yes הייתה תרמיתית (fraudulent), בזק תוכל לתבוע את בעלי המניות של yes ולבקש פיצויים על הפסדיהם.

במקביל ובלי קשר לחקירה, קלאר מתייחס כאמור לפגישותיו עם ההנהלה באופן חיובי. לדבריו, ההנהלה הייתה אופטימית בנוגע לביטול ההפרדה המבנית בהקדם. "אנחנו לא יודעים עד כמה רחוק תגיע החקירה", כתב קלאר. "ייתכן שיהיה צורך להחליף אנשי מפתח וזה ישפיע על הפעילות בטווח הקצר. סביר שתשומת הלב של הדירקטוריון תהיה מוסטת בזמן זה. אז אי ודאות בטווח הקצר, לצד טיפול פוטנציאלי בדאגות הממשל התאגידי בטווח הארוך (באופן וולונטרי או בכוח) וכן השפעה מועטה על העסקים בפועל שממשיכים לייצר תזרים מזומנים חזק - כל אלה מצביעים על עסק שנמצא בעמדה טובה להתמודד עם האיומים התחרותיים", מסכם קלאר, שהמלצתו למניה היא "קנייה" במחיר יעד של 6.8 שקל, כ-17% מעל מחיר הנעילה אתמול.