ריאנאייר משיקה טיסה יומית לרומא במחיר שובר שוק

הקו יפעל במתכונת של טיסה יומית החל ב-29 באוקטובר במחירים שיתחילו ב-17 אירו לכיוון

חברת התעופה RYANAIR ריינאייר  / צילום: רויטרס
חברת התעופה RYANAIR ריינאייר / צילום: רויטרס

שנה אחרי שחברת התעופה ריאנאייר נכנסה לישראל, מכריזה היום (ה') חברת הלואו קוסט הגדולה באירופה על השקת קו טיסות חדש: תל-אביב-רומא. הקו יפעל במתכונת של טיסה יומית החל ב-29 באוקטובר במחירים שיתחילו ב-17 אירו לכיוון.

בכך משלימה החברה 22 קווים מישראל ואליה ביעדים שונים באירופה (מרביתם יחלו לפעול בחודש אוקטובר) - 8 מהם בטיסות ישירות מנמל התעופה בן-גוריון ו-14 מהן מנמל התעופה עובדה שבדרום.

"לקח לנו הרבה זמן עד שהגענו לישראל, אבל מרגע שהגענו, אנחנו פועלים מהר", אמר היום דיוויד או'בריאן, מנכ"ל ריאנאייר, בשיחה עם "גלובס". "אני לא נוהג לחלק מחמאות לפוליטיקאים במדינות שבהן אנחנו פעילים, אבל במקרה של ישראל זה שונה. הפוליטיקאים שלכם עשו עבודה חיובית ביותר בכל הנוגע לענף התיירות והתעופה, שר התחבורה עם פתיחת השמיים ושר התיירות עם הדחיפה של ישראל כיעד תיירותי, תוך דגש על פעילות לנמל התעופה עובדה להגברת התיירות לאזור הזה".

- ריאנאייר מפעילה קווים ליעדים כמו קרקוב, גדאנסק, פוזנן ובאדן-באדן, עבורם החברה מקבלת מענק ממשרד התיירות (בהפעלת יעד חדש). על הפעלת הקו לרומא לא תקבלו מענק, ואתם מתחילים מיד בטיסה יומית.

"נכון, הסיבה היא שכרגע מישראל פועלות רק חברות היי קוסט" ולא לואו קוסט בקו הזה".

- גם איזי ג'ט, שהיא חברת לואו קוסט, מפעילה טיסות מתל-אביב למילאנו. 

"התעריפים של איזי ג'ט למילאנו הם כפולים מהתעריפים שלנו לרומא, אז מבחינתי זו חברת היי קוסט. המחיר הממוצע לכרטיס באיזי ג'ט (לכל הקווים) בשנה שעברה עמד על 91 אירו - אצלנו ב-2016 המחיר הממוצע היה 46 אירו, ואת השנה הזו נסיים עם מחיר ממוצע של 40 אירו. זה חצי מחיר מאיזי ג'ט. אנחנו זולים, נקודה".

המחיר ההתחלתי לטיסה מנתב"ג לרומא באמצעות ריאנאייר יעמוד כאמור על 17 אירו - מחיר שובר שוק בכל קנה-מידה. יש כמובן לזכור כי מדובר במחיר לכיוון ולכרטיס טיסה בלבד ללא כבודה. המחיר הזול מותנה גם בבחירת תאריכים מסוימים.

חברות שמפעילות כיום טיסות לרומא מתל-אביב כוללות את אל-על, אליטליה, וולינג (חברת לואו קוסט ספרדית) וישראייר. 

- האם עיקר הנוסעים בקווים לישראל באמצעות ריאנאייר הם ישראלים או תיירים?

"בקווים לאילת מרבית הנוסעים הם תיירים שבאים לישראל, ורק שיעור קטן הם ישראלים. אנחנו לא נוקבים במספרים מדויקים, אבל אני מניח שעם הזמן גם ישראלים ילמדו שווה להם לנסוע לעובדה ולטוס משם בזול ליעדים באירופה. בקווים לבן-גוריון זה לא בהכרח הפוך, והחלוקה היא חצי-חצי בין ישראלים לתיירים. אל-על אולי מטיסה יותר ישראלים מתיירים, וחברות אירופיות אולי מטיסות יותר אירופאים. אנחנו פועלים מ-200 נמלי תעופה ב-86 מדינות, מה שמאפשר לנו לאזן בין הנוסעים מכל מיני מדינות".

 

- האם תשקלו לפתוח בסיס בישראל?

"אנחנו שוקלים את זה. היחסים שלנו עם הרשויות בישראל הם מצוינים, וזה מתבקש".

- האם תשקלו לפתוח בישראל משרדים, כלומר נציגות מקומית?

"משרד זה סתם מקום שיושבים ומפטפטים בו, יש לנו כזה בדבלין. בסיס בנמל התעופה מבחינתו יהיה אפקטיבי יותר להגברת הפעילות בשוק התחרותי של ישראל".

- האם הפעילות מישראל בהיקף הנוסעים עונה על הציפיות שלכם?

"שיעור התפוסה הממוצע שלנו בכל הטיסות הוא 90%, וזה מה שמבדל אותנו מחברות אחרות. אנחנו לא רגילים לראות מטוסים ריקים, ולמעשה אנחנו לא מופתעים לראות את המטוסים שלנו מלאים, משום שהמחירים שאנחנו מוכרים הם מה שהם צריכים להיות ולא מעבר לכך. גם בקו החדש מתל-אביב לרומא אנחנו מציעים מחירים נמוכים במיוחד, וכך זה יישאר".

ריאנאייר מפעילה 4 טיסות שבועיות למילאנו מנתב"ג, ואו'בריאן מדגיש כי תיעשה חשיבה ליצור רצף שעתי בין הקווים לרומא (שינחתו בנמל התעופה פיומיצ'ינו), כך שניתן יהיה לשלב - כלומר לטוס הלוך לרומא ולהמשיך למילאנו ולהפך.