דרוקר דורש מנתניהו: "העבר את המידע על השיחות עד מחר"

במכתב שנשלח מטעם העיתונאי וחדשות 10 לפרקליטות המדינה, נכתב כי אם עד מחר לא יועבר לידיהם המידע על מועדי שיחותיו של רה"מ עם שלדון אדלסון ועמוס רגב, תוגש על-ידם בקשה לביזיון בית המשפט

רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ
רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ

רביב דרוקר וחדשות 10 פנו היום (א') אל פרקליטות המדינה בדרישה לקבל את המידע בנוגע לשיחותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שלדון אדלסון ועמוס רגב עד מחר. "ככל שהמידע לא יועבר לידינו עד 28 באוגוסט, בכוונתנו להגיש ללא דיחוי נוסף בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט", נכתב בפנייה.

כזכור, לפני כ-3 שבועות קבע בית המשפט העליון פה-אחד כי על נתניהו להעביר לידי דרוקר וחדשות 10 את תיעוד מועדי שיחות הטלפון שנערכו בינו לבין בעלי "ישראל היום", שלדון אדלסון, ועורך העיתון לשעבר, עמוס רגב, ב-3 השנים שקדמו ל-11 בפברואר 2012. בבקשה נדרשו פרטים אודות תאריך כל שיחה, שעתה והזמן שנמשכה.

בשבוע שעבר הגיש נתניהו, באמצעות עורכי דינו האישיים, בקשה לקיים דיון עקרוני נוסף בסוגיה, אך ציין כי הוא לא מנסה להביא לביטול ההחלטה הספציפית שניתנה לגבי בקשתו של דרוקר, ואנשי נתניהו הבהירו כי בכוונתם להעביר לידי העיתונאי את הפרטים שביקש בימים הקרובים.

יחד עם זאת, עד כה המידע שנדרש לא הועבר. "בית המשפט לא השהה את מועד ביצוע פסק דינו, ולפיכך היה עליכם למסור את המידע מיד לאחר שניתן פסק הדין", נכתב בבקשה, "ואולם אפילו היינו מאמצים גישה מקלה יותר, הרי שהמועד למסירת המידע חלף זה מכבר", נכתב במכתב, בו מצוין עוד כי אפילו לפי אמות-המידה המקלות, שלפיהן יש למסור את המידע תוך 15 יום, המידע היה אמור להיות מועבר לידיו של דרוקר כבר לפני 5 ימים ב-22 באוגוסט.

עוד נכתב במכתב, שנשלח באמצעות עו"ד יונתן ברמן, כי בהודעה לתקשורת שהפיץ נתניהו, הוא טען כי "אינו מבקש מבית המשפט לבטל את החלטתו בעניין מסירת מועדי השיחות, 'מהסיבה הפשוטה שאין לו מה להסתיר' - אלא שההתנהלות מאז ניתן פסק הדין מלמדת אחרת".

עד כה לא התקבלה תגובה מטעמו של ראש הממשלה.