נתניהו דיבר על בסיס שבועי עם אדלסון ועורך "ישראל היום"

בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו חשף רה"מ את היקף שיחותיו עם השניים בשנים 2012 עד 2015 ■ זאת, בהמשך לעתירתו לבג"ץ של העיתונאי רביב דרוקר שדרש את חשיפת המידע

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הערב (ה') כי בין השנים 2012-2015 הוא שוחח עם איל ההון האמריקאי שלדון אדלסון, בעליו של העיתון "ישראל היום", ועם העורך דאז, עמוס רגב, על בסיס שבועי.

נתניהו העלה בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שבו התייחס לעתירתו של העיתונאי רביב דרוקר, הפרשן הפוליטי של חדשות 10, שדרש לחשוף את השיחות בין ראש הממשלה לשניים בתקופה זו.

בשבוע שעבר עתר ראש הממשלה בבקשה למנוע את החשיפה וביקש לקיים דיון נוסף בעתירה שהגיש דרוקר. זאת, לאחר שבית המשפט העליון קבע כי נתניהו יחויב להעביר לדרוקר ולחדשות 10 את פרטי שיחותיו עם אדלסון ורגב. 

"אספר לכם משהו שכולם יודעים: כל הפוליטיקאים בישראל מדברים עם מו"לים, עורכים ראשיים ועיתונאים", כתב נתניהו בתחילת הפוסט בפייסבוק. "בין הפוליטיקה והתקשורת מתקיים שיח קבוע ומתמשך - כך מקובל בדמוקרטיה".

בהמשך הפוסט הוסיף ראש הממשלה כי הוא "מתנגד עקרונית לחשיפת השיחות שמתקיימות בין פוליטיקאים לאנשי תקשורת", וכי "ההתערבות הזאת ביחסים המורכבים בין תקשורת לפוליטיקה אינה משרתת את הדמוקרטיה, אלא להפך". לדבריו, זו הסיבה שעתר לבג"ץ במטרה לקיים דיון נוסף. "בכל מקרה, אין לקבל מצב שבו מקיימים סטנדרט אחד לי וסטנדרט אחר לכל השאר", הוסיף. 

"אם חושפים - חושפים הכול", כתב נתניהו. "לכן, במקרה שבג"ץ ידחה את בקשתי, הסטנדרט האחיד יחייב שכל הפוליטיקאים יחשפו את פרטי השיחות שלהם עם אנשי התקשורת".