"מי שציפה שמנכ"ל פייזר יבוא לטבע - חי בלה-לה לנד"

האנליסטים מרוצים מהמינוי של קאר שולץ למנכ"ל טבע: "הניסיון שלו הוא בחברות שהפכו מובילות בתחומן"

"מחיאות כפיים למינוי מעולה של מנכ"ל איכותי עם ניסיון שיוביל את טבע לצמיחה", הריע היום (ב') אנליסט הפארמה והביומד של אי.בי.אי, סטיבן טפר, שהעריך כי מניית טבע   תעלה ב-10%-20% בעקבות הודעת המינוי של קאר שולץ. לדבריו, "טבע ממנה מנכ"ל עם ניסיון עשיר של 30 שנה בפרמצבטיקה ברמה הגלובלית, והכי חשוב - מתאים להובלת טבע לצמיחה.

"אסטרטגיית ההתפתחות והצמיחה של טבע תנבע בעיקר מתחום התרופות הייחודיות והאינובטיביות, תוך התמקדות בתחומים שבהם היא יכולה להוביל את השוק בדגש על תחום הנוירולוגיה", מעריך טפר. "הניסיון ששולץ מביא עמו הוא בדיוק בחברות שידעו להתמקד בתחום ספציפי ולהפוך למובילות בתחומן: לונדבק בתחום הנוירולוגיה ונובו נורדיקס בתחום הסוכרת. למנכ"ל החדש ניסיון עשיר ומוכח בבנייה של אסטרטגיה מהפכנית לצד יישום מהלכי רה-ארגון והתייעלות. ניסיון אסטרטגי ותפעולי שאנו מעריכים שיוכל ליישם בטבע לא רק להתפתחות תחום התרופות הייחודיות אלא גם בשיפור הפעילות הגנרית".

לדברי טפר, "מי שציפה שמנכ"ל פייזר או מנכ"ל נוברטיס יבואו לנהל את טבע, חי בלה-לה לנד, ומי שציפה שהחברה הגדולה ביותר בענף הגנרי תמצא מנכ"ל שמתמחה בעיקר בגנריקה, יכול לחלום רק על רוברט קורי (יו"ר המתחרה מיילן, שזכור כמי שנלחם בניסיון ההשתלטות של טבע על מיילן, שח"ו)".

עם זאת, טפר מוסיף שיש להביא בחשבון שלא מדובר בסוף פסוק. "בתקופה הקרובה צפויות הודעות על השלמת חלק מהמהלכים שיקטינו את היקף החוב של החברה וכך יובילו לצמצום משמעותי בהיקף ההיסטריה של בעלי המניות".

יונתן קרייזמן, אנליסט בנק ירושלים ברוקראז', הוסיף כי המינוי חשוב בעיקר לטווח הבינוני והארוך שכן לאור ההרעה העסקית, מצבה של טבע לא מאפשר לה לעשות מהלכים משמעותיים בתחום התרופות האינובטיביות.