קרדיט סוויס על טבע: "מעודדים ומחכים לכניסת שולץ לתפקיד"

ממליצים על המניה ב"תשואת חסר", במחיר יעד הנמוך ב-20.5% ממחירה בניו יורק

עם פתיחת הרבעון האחרון של שנת 2017, פרסמו כלכלני בנק ההשקעות קרדיט סוויס סקירה על חברות הפארמה הבולטות, וביניהן גם טבע. בבנק סבורים שבסך הכול הסנטימנט כלפי מניות הפארמה חיובי, אך ישנם עדיין "רעשי רקע" - גם אם פחותים בהשוואה לעבר - בנוגע לתמחור התרופות בשוק האמריקאי.

בהתייחסות לטבע  , שאלת המשקיעים המרכזית קשורה כמובן לתהליך הנוכחי שהחברה עוברת. "אנחנו ממליצים על מניית טבע ב'תשואת חסר' אך מעודדים מהמינוי של קאר שולץ למנכ"ל, לאור הרקע והניסיון המוצלח שלו בחברות התרופות לונדבק ונובו נורדיסק", כותבים בקרדיט סוויס. עם זאת, לדבריהם, "טבע היא סיפור אחר משתי החברות הללו, והיא עומדת בפני אתגרים ייחודיים, הקשורים בעיקר לתעשייה הגנרית שבה לשולץ יש פחות ניסיון".

בקרדיט סוויס מזכירים את הצעדים שמבצעת ההנהלה הנוכחית של טבע (תחת המנכ"ל הזמני יצחק פטרבורג) - כזכור, טבע הודיעה לאחרונה על מכירת פעילויות בתחום בריאות האישה ועל הגעה להסכמה עם הבנקים המלווים, בקשר לתיקונים להסכמי ההלוואה הבנקאיים שלה שהיקפם כ-10.9 מיליארד דולר. לדברי כלכלני קרדיט סוויס, "הצעדים שההנהלה הנוכחית נוקטת בהם למכירת נכסים (בשווי גבוה יותר מהציפיות שלנו) ולתשלום החוב, גם הם חיוביים. אולם כדי שנוכל להיות יותר חיוביים כלפי טבע אנחנו ממתינים קודם לכניסתו של שולץ לתפקיד המנכ"ל, ככל הנראה עד סוף השנה, ולכך שהוא יציג את התוכניות שלו כיצד להתגבר על האתגרים שבפני התעשייה הגנרית".

מחיר היעד שמציבים בקרדיט סוויס למניית טבע הוא 14 דולר, הנמוך ב-20.5% ממחיר המניה בניו יורק, המשקף שווי נוכחי של 17.9 מיליארד דולר.