לוורבורג פינקוס יש עבודה: סיירן הפסידה 3.6 מיליון דולר ברבעון

מניית סיירן זינקה ב-42% בשבוע שעבר על רקע השקעתה של קרן הפרייבט אקוויטי

ליאור סמואלסון, מנכ"ל סיירן / צילום: תמר מצפי
ליאור סמואלסון, מנכ"ל סיירן / צילום: תמר מצפי

כמה ימים לאחר שדווח על כך שקרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית Warburg Pincus מבקשת להשתלט על חברת הטכנולוגיה הישראלית סיירן  , פרסמה החברה דוחות כספיים לסיכום הרבעון השלישי, שמצביעים על כך שלקרן צפויה עבודה רבה כבעלת השליטה בחברה.

סיירן, ספקית פתרונות אבטחת סייבר מבוססי מחשוב ענן, רשמה ברבעון הכנסות של כ-7.6 מיליון דולר, ירידה של 4.3% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הגולמי ירד גם הוא, ושיעור הרווחיות הגולמית היה 59.1% לעומת 65.2% ברבעון המקביל.

עלייה בהוצאות התפעוליות, ובעיקר בהוצאות המכירות והשיווק שגדלו ב-61% ל-4.1 מיליון דולר, הובילה להעמקת ההפסד התפעולי. בעוד שברבעון המקביל ההפסד התפעולי היה 924 אלף דולר, ברבעון השלישי של 2017 הוא הסתכם ב-3.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי גדל ב-272% ל-3.6 מיליון דולר. גם על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, סיירן מציגה הפסדים. ההפסד התפעולי Non-GAAP גדל כמעט פי 5 ל-3.2 מיליון דולר, וההפסד הנקי Non-GAAP גדל פי 4 ל-3.3 מיליון דולר.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017, הכנסות סיירן גדלו ב-1.8% ל-23.3 מיליון דולר, בעוד שההפסד הנקי החשבונאי גדל ב-166% ל-8.8 מיליון דולר וההפסד הנקי Non-GAAP גדל כמעט פי 3, ל-8.2 מיליון דולר.

"מרוצים מההתקדמות"

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי גם ברמה הרבעונית, 275 אלף דולר, וגם מתחילת השנה, 4 מיליון דולר. בסוף הרבעון השלישי היו לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 9.9 מיליון דולר.

"אנחנו מרוצים מההתקדמות שהשגנו ברבעון בהרחבת עסקי האנטרפרייז שלנו", מסר המנכ"ל ליאור סמואלסון. הוא הוסיף שהחברה נרגשת מההשקעה של Warburg Pincus, שתסייע לה להאיץ את תוכניות הצמיחה. בשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום הדוחות, אמר סמואלסון שבכל מקרה גם לאחר השלמת הצעת הרכש של הקרן מארה"ב, סיירן מצפה להמשיך להיסחר כחברה ציבורית בעתיד הנראה לעין.

נזכיר, ש-Warburg Pincus רכשה בהנפקה פרטית 21.3% ממניות סיירן תמורת 19.6 מיליון דולר (1.85 דולר למניה), ומגישה הצעת רכש לרכוש עד 75% מהחברה תמורת 79 מיליון דולר, ולפי מחיר של 2.5 דולר למניה. בעקבות הצעת הרכש זינקה מניית סיירן בשבוע שעבר ב-42% למחיר של 2.35 דולר, שמשקף לחברה שווי של 92 מיליון דולר.

מניית סיירן עלתה
 מניית סיירן עלתה