שבועיים וחצי מפיצול ערוץ 2: הקרב בין רשת וקשת הופך צמוד

רשת התאוששה השבוע, ונתוני הפריים-טיים שלה דומים בממוצע לאלה של קשת - אך קשת עדיין מובילה בזכות היתרון בחדשות המשותפות

שבוע שני מלא מאז פיצול ערוץ 2, והקרב בין קשת לרשת הופך צמוד יותר. אם בתחילת הדרך ניתן היה לחשוב שיש אפשרות שקשת תצליח להנחית מהלומה ניצחת כבר בשבועות הראשונים ולקבע הובלה ברורה, כעת העניינים נראים אחרת. בסיכום ממוצע הרייטינג בפריים-טיים השבוע (20:00-23:00), קשת מוליכה בפער לא גדול: 13.9% מול 13%.

אם בוחנים רק את התוכניות, כלומר את הממוצע בין 21:00 ל-23:00, כבר נרשם שוויון עם יתרון קל לרשת: 14.9% מול 14.7%. קשת גם מצמצה ראשונה עם "ארץ נהדרת", שלא שודרה השבוע והוזזה משבת, ובכלל המערכת עדיין רחוקה מלהתייצב. בכל שבוע שני הערוצים מזיזים את הכלים בניסיון למצוא יתרונות יחסיים וחולשות נקודתיות. 

רייטינג
 רייטינג

בסך-הכול, כל אחד משני הערוצים מכניס חמש תוכניות לטבלה השבועית, בעיקר בשל העובדה שקשת שידרה השבוע שלוש תוכניות של "מאסטר שף" (על רקע הזזת "ארץ נהדרת"), שמאוחדות על פי הכללים לנתון ממוצע אחד. התוכנית הנצפית של השבוע היא "הכוכב הבא לאירוויזיון" של קשת עם 21.5%, ואחריה "אקס פקטור" של רשת עם 21.2%, כך שאם היה נדמה שיש רוויה מתוכניות הכישרונות, לפחות השבוע - מן הסתם גם על רקע השיבוץ הנגדי שבו נתקלה כל אחת מהתוכניות - המגמה הזאת לא באה לידי ביטוי.

מלבד "הכוכב הבא" והנתון המשוקלל של שלוש תוכניות "מאסטר שף" (מקום 7, 16.7%), קשת מכניסה לטבלה גם את "חתונה ממבט ראשון" (מקום 3, 19.8%), מהדורת החדשות המרכזית הזהה (מקום 8, 13.8%) ואת "עובדה" (מקום 10, 13.3%). רשת מכניסה במקומות 4 ו-6 שני משדרים של "המירוץ למיליון", ובמקום החמישי מתברגת "אבודים" של צופית גרנט, שממשיכה להרשים עם נתונים גבוהים, השבוע עם 18.6%. במקום התשיעי "מהפכה במטבח" (13.4%).

ומה קורה בערוץ 10? הערוץ מסיים עם רייטינג שבועי ממוצע של 5.8% בפריים, שכולל גם את המהדורה שבחלק מהימים עדיין לא שובצו בה ברייקים לפרסומות. בין 21:00 ל-23:00 עומד הרייטינג הממוצע שלו על 4.7%. התוכנית הבולטת של הערוץ השבוע היא "המסע המופלא עם גידי ואהרוני" עם 7%, ואחריה "גב האומה" אמש, שהתחזקה ל-6.6%.