ניסנקורן: "יש לי מנופי לחץ שלא השתמשתי בהם"

יו"ר ההסתדרות על ההסכם שהושג למתווה הרפורמה בחברת החשמל: "אין כאן ניצחון, מדובר בהסכם טוב לכל הצדדים - לעובדים, לחברת החשמל וגם לאזרחים"

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, מרוצה מההסכם שהושג בנוגע לרפורמה בחברת החשמל, אך לא מרגיש את הניצחון. לתפיסתו, מדובר בניצחון של כולם ובהסכם מאוזן. "אין כאן ניצחון, מדובר בהסכם טוב לכל הצדדים - לעובדים, לחברת החשמל וגם לאזרחים. השגנו הסכם טוב ומאוזן שגם שמשמר ייצור ציבורי לצד ייצור פרטי. ההסכם הזה נותן לעובדי חברת החשמל פנסיות יותר גבוהות. בנוסף, זה גם נותן אופק לחברת החשמל, שתהיה גוף יציב שיפעל הרבה שנים קדימה - ואלה שני חשובים מאוד".

- הדרישה שלכם מהאוצר לתוספות הפנסיוניות הייתה הרבה יותר גבוהה.

"ידענו מראש שבגלל שמדברים על הוצאת חלק מהייצור לא נקבל את מלוא התשלום שדרשנו. נכון שרצינו 2,000 שקל תוספת, אבל התפשרנו על סכום נמוך יותר".

- קיבלתם הבטחה שהמדינה מושכת את העתירה מבג"ץ לגבי זכות השביתה? שמענו לאחרונה שרה"מ כן מעוניין שהצדדים ימצו את ההליכים המשפטיים ביניהם ויחזרו לבג"ץ.

"ברגע שיש הסכמות אז כל הנושא של בג"ץ והחלטת בית הדין הופכים למיותרים. בסופו של דבר, בעזרת התנהלות שיתופית בין שני הצדדים ועם הרבה היגיון הבריא השגנו הסכם".

- עד היום לא הופעת הרבה בתקשורת בנוגע לרפורמה, ויש לא מעט צדדים שכבר ממהרים לקחת קרדיטים. למה אתה חושב שהצלחתם להגיע להסכמות דווקא עכשיו, עם הצוות הנוכחי?

"אני חושב שנוצרה פה סיטואציה שגם ההסתדרות, גם הוועד וגם המדינה דחפו לכך שזה יקרה. מצד המדינה, מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, ריכז את כל הדיונים יחד עם הגורמים הכי בכירים במדינה, כולל הממונה על השכר, הממונה על ההגבלים, יו"ר רשות החשמל, ראש אגף תקציבים שנכחו בכל הישיבות. הם לקחו את זה בצורה מאוד רצינית ורצו לסגור. גם מצד ועד העובדים, יו"ר הוועד, מיקו צרפתי, וגם מצד ההנהלה היה רצון לסגור. ניסו לעשות הסכם שיהיה מאוזן ונכון גם לאזרחים, גם למשק, גם לעובדים וגם לחברה".

- האם הסיטואציה המיוחדת שאתה מתאר לא נוצרה כתוצאה מהאיום לחזור לבג"ץ שעלול היה לקחת ממך את נשק יום הדין - זכות השביתה?

"אף אחד לא הרגיש איום. גם לי יש הרבה מנופי לחץ, אבל לא ניסיתי להפעיל אותם".