החשכ"לית לשעבר מיכל עבאדי-בויאנג'ו תמונה ליו"ר פסגות

תחליף בתפקיד את ד"ר אהוד שפירא שמסיים 6 שנות קדנציה וימשיך לשמש כדירקטור בחברה

מיכל עבאדי בויאנג'ו - החשבת הכללית במשרד האוצר / צילום: לע"מ
מיכל עבאדי בויאנג'ו - החשבת הכללית במשרד האוצר / צילום: לע"מ

במטרה לקדם את המימוש של ההשקעה הגדול שלה בבית ההשקעות פסגות, קרן אייפקס, שפעילותה בישראל מנוהלת על ידי זהבית כהן, ממנה לתפקיד יו"ר בית ההשקעות פסגות את מיכל עבאדי בויאנג'ו, לשעבר החשכ"לית באוצר. עבאדי בויאנג'ו תחליף מפברואר הקרוב את יו"ר פסגות בשש השנים האחרונות, ד"ר אהוד שפירא, שבעבר כיהן כיו"ר הפניקס וגם שימש במשך שנים ארוכות כ"מספר 2" בנק לאומי.

עזיבתו של שפירא באה כמעט שנתיים לאחר ש"גלובס" חשף שהיקף משרתו ושכרו בפסגות הופחתו בעשרות אחוזים. או אז גם פירטנו כי כבר מלכתחילה, מאז מינויו של שפירא ליו"ר קבוע בפסגות, באוקטובר 2011, משרתו הייתה בהיקף של 80%. נזכיר כי שפירא מונה ליו"ר פסגות לאחר שזהבית כהן אולצה לעזוב את התפקיד, בעקבות חקירה של רשות ההגבלים העסקיים נגד תנובה, בה שימשה כיו"רית (ב-2012 נסגר התיק נגד כהן בנושא).

היו"רית החדשה בפסגות צפויה להיות יו"רית פעילה מאוד, יותר משפירא, ולסייע לקידום מכירת החזקות אייפקס בבית ההשקעות, שכיום מתומחרות ברמה גבוהה מאוד, מעל למה שנתפס בשוק כשווי הנכון לבית השקעות. לפני מספר חודשים דווח כי פסגות עובד על תשקיף לצורך הנפקת מניותיו לפי שווי מפולפל של 3.7 מיליארד שקל. על פי גורמים בשוק, לאחרונה יידעה אייפקס את מנהלי פסגות כי לפי שעה רעיון ההנפקה של בית ההשקעות בבורסה יורד מהפרק ונכנס להקפאה.

כמו כן, ככל הידוע אייפקס דרשה עד לאחרונה תמורה שגוזרת לבית ההשקעות שווי מפולפל רק קצת פחות: כ-3.5 מיליארד שקל. ככל הידוע אין כיום מגעים מתקדמים למכירת פסגות, כשברקע יש עוד שני גופי פיננסים גדולים שעומדים על המדף - הפניקס שהשליטה בה עשויה לעבור לסיריוס הזרה (שביקשה אישור לרכישה מהממונה הישראלית) וכלל ביטוח.

כבר לא תעבוד עם אליהו

לאחרונה נקשר שמה של עבאדי בויאנג'ו במועמדות לתפקיד מנכ"לית קבוצת הביטוח מגדל, תחת הבעלים שלמה אליהו, שייעד את עצמו לשוב לתפקיד יו"ר קבוצת הביטוח שבשליטתו. ואולם, די מהר התברר כי החשכ"לית לשעבר לא תגיע למגדל, וזאת כנראה על רקע אי הבנות שהתגלעו בין הצדדים, כשהיום גם נודע כי היא בחנה את האופציה להצטרף לצמרת בית ההשקעות הגדול במשק. מנכ"ל פסגות הינו ברק סורני.

עבאדי בויאנג'ו כיהנה כחשכ"לית בשנים 2011 עד 2017, ובמסגרת תפקידה זה הייתה בקשר גם עם גופי פיננסים ענקיים. לשם היא הגיעה לאחר שהייתה חברת הנהלה בבנק הבינלאומי ושנים מוצלחות במגזר הציבורי, בהן כיהנה כסמנכ"ל לפיקוח על קופה"ח והשב"ן במשרד הבריאות, חברת מליאה ויו"ר ועדת הביקורת ברשות ני"ע ויו"ר דירקטוריון נכסים מ.י. בצעירותה היא הייתה מזוהה עם הליכוד.

אייפקס רכשה בנובמבר 2010 כ-77% ממניות פסגות מידי קרן יורק, לפי שווי גבוה מאוד של 2.7 מיליארד שקל. לפני כשנתיים אייפקס רכשה את יתרת המניות של בית ההשקעות מידי שותפת המיעוט שלה, קרן מרקסטון, בתמורה לכ-450 מיליון שקל בלבד. בפסגות מתגאים ב"כ-1.2 מיליון לקוחות פרטיים, לקוחות עסקיים וגופים מוסדיים", ובניהול נכסים בשווי כולל של כ-185 מיליארד שקל.