מנכ"ל אל-על: 1,000 טיסות בקיץ הקרוב צפויות להתבטל

דוד מימון בפנייה למשרד החוץ ולמל"ל: יותר מ-200 עובדי ביטחון שמסיימים בימים אלה את הכשרתם ממתינים להיקלטות - "לא ייתכן כי פעילותן המסחרית של חברות התעופה הישראליות תיעצר נוכח מחלוקות שונות שאינן נוגעות להן"

דוד מימון / צילום: איל יצהר
דוד מימון / צילום: איל יצהר

יממה אחרי שמנכ"ל ארקיע, ניר דגן, שיגר מכתב חריף למשרד האוצר בו הוא מפנה אצבע מאשימה לחברת אל-על ולמנכ"לה בדבר סכנת ביטולי הטיסות - העביר היום (ב') מנכ"ל אל-על, דוד מימון, פנייה דחופה נוספת למשרד החוץ ולמל"ל (מועצה לביטחון לאומי), בו הוא דורש קליטה מיידית של עובדי ביטחון שעברו הכשרה.

במכתב מפרט מימון כי במצב הנוכחי כ-1,000 טיסות לא תוכלנה לצאת אל הפועל, לרבות סדרות שלמות של טיסות ויעדים שכלל לא ניתן יהיה לטוס אליהם.

מדובר על לו"ז קיץ 2018 של החברות ארקיע, ישראייר ואל-על (כולל סאן דור), כך שחלק מהטיסות או מחבילות הנופש מיועדות כבר לחופשת הפסח הקרבה. החברות והעוסקים בענף אמנם משווקים את החבילות והטיסות - אולם קיומן כאמור מוטל בספק, כך שמעבר לעוגמת-הנפש העצומה לחברות לנוכח התחרות הגוברת מול החברות הזרות - גם הצרכנים עלולים לגלות כי רכשו טיסה שלא תצא אל הפועל.

הבעיה - כפי שמפרט מימון במכתבו - היא מחסור של 200 אנשי ביטחון. משרד החוץ ממשיך ועומד על מגבלת כמות המועסקים על-ידו ל-950 עובדים בלבד, והוא מבקש להמשיך ולהגביל את הכמות הזו ל-2018.

מימון טוען כי יותר מ-200 עובדים שמסיימים בימים אלה את הכשרתם ממתינים להיקלט על-ידי משרד החוץ ולהתחיל את עבודתם ביעדים שונים בעולם, ומכאן הוא דורש אישור מיידי לכך. "לא ייתכן כי פעילותן המסחרית של חברות התעופה הישראליות תיעצר נוכח מחלוקות שונות שאינן נוגעות להן", כתב מימון.

תגובת משרד החוץ: "בימים אלה המל"ל מקיים סדרה של פגישות מול משרדי הממשלה השונים וביטחון אל-על על-מנת להסדיר את סוגיית עובדי התעופה והעסקתם. משרד החוץ שותף לתהליך כדי למצוא פתרון שיאפשר את ההתמודדות עם הבעיה".