ועד עובדי סלקום לאלשטיין: להבטיח את זכויות העובדים במכירה

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, דורשת מבעל השליטה באי.די.בי, אדוארדו אלשטיין, לקבל הבהרות על התוכניות למכירת החברה ולהבטיח שהעובדים יקבלו מענק לכשתהיה עסקה

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום, משגרת הבוקר (ה') יריית אזהרה בעקבות כוונותיו של בעל השליטה באי.די.בי, אדוארדו אלשטיין, למכור את סלקום במסגרת התמודדותו על בזק. במכתב ששלחה יניב לאי.די.בי, היא דורשת לקבל הבהרות על התוכניות של אי.די.בי וכן מבהירה מראש שהיא מצפה שזכויות העובדים לא ייפגעו, וכי העובדים יקבלו מענק מכירה הולם. 

במכתב כותבת יניב: "הבוקר הופתעתי לגלות כי דסק"ש שבבעלותך, החלה לקדם מהלכים למכירת השליטה במכירת סלקום. כיו"ר ועד העובדים בקבוצה, התאכזבתי לגלות שמהלך כל-כך דרמטי מובא לידיעתי באמצעות פרסום בתקשורת ולא כפי שהיה ראוי - באמצעות הנהלת החברה ו/או באמצעותך או גורמים מטעמך" .

"אני מניחה שידוע לך כי בשנים האחרונות, חלה מהפכה ביחסי העבודה בחברה, עם הקמתו של ועד עובדים בחברה, אשר מהווה ביטוי חד משמעי ומובהק לרצונם של עובדי סלקום, לא רק לתגמול הולם וראוי על עבודתם, אלא גם לשליטה על עתידם ולשמירה על איתנות החברה ועל היציבות התעסוקתית שלהם בה".

"כחלק מכך, אנו פועלים כל הזמן במטרה לשמור ולקדם את זכויות העובדים בחברה, ולוודא כי הנהלת החברה מנהלת את דרכיה באופן שממקסם את רווחי החברה ורווחי העובדים כאחד, כאשר ברור גם לך כי עובדי החברה הם העומדים בבסיס זכות הקיום שלה".

"על רקע זה ברור כי לא נאפשר שינוי כל-כך מהותי במבנה הבעלות על החברה מבלי שהדבר יוסדר תחילה איתנו, בהסכם שבו נסדיר את השלכות השינוי על העובדים, ואשר יכלול גם מענק מכירה מתאים".

"חשוב לי להביא את הדברים כבר עתה על מנת שתזכור כי עובדות ועובדי קבוצת סלקום הם צד רלוונטי בכל עסקת מכירה ו/או שינוי שליטה, ועל כן לפני שהליכי המכירה מתחילים לתפוס תאוצה, ראוי ונכון שתכיר את דרישותינו, אשר יהוו כאמור חלק אינהרנטי מכל עסקה".

"אני מוצאת לנכון להדגיש כבר עתה כי עסקה כזו מעוררת גם חשש לביטחון התעסוקתי של העובדים, אף אם אין צורך אמיתי בפיטורי עובדים, ועל כן חשוב שנבהיר כבר עתה את עמדת נציגות העובדים כי לא נאפשר תוצאה של פגיעה בביטחון התעסוקתי של איזה מבין עובדי החברה כתוצאה מכל עסקה שתצא לדרך".

"בשלב זה, אנו מבקשים לקבל את כל המידע הנדרש בדבר ההליכים שהחלו לבחינת האפשרות למכירת החברה, וכן בדבר כל ההליכים הצפויים בעניין זה.

במקביל, אנו מבקשים לתאם פגישה דחופה אתך ו/או עם מי מטעמך על מנת להציג בפניך את דרישותינו הראשוניות, ולהציג לך את הציפייה שלנו מרמת המעורבות שלנו בתהליך כולו עד לחתימה על הסכם שיסדיר את השלכות המכירה, לרבות תשלום מענק מכירה מתאים".