פסגות: להדיח את אלוביץ' מבזק ולמנות את גרנות ליו"ר קבוע

על רקע החקירה החדשה, ובצל הצעות ההסדר בחברות הפרטיות שבקבוצת יורוקום של אלוביץ', ש"מוסיפות למצבה המאתגר של החברה", כמאמר פסגות, פונה בית ההשקעות, "מתוך דאגה לעתיד החברה, בבקשה לפעול באופן אקטיבי למינוי היו"ר הזמני דוד גרנות ליו"ר קבוע"

על רקע החקירה המסועפת כנגד בכירים בקבוצת בזק , ובהם בעל השליטה שאול אלוביץ' ובני משפחתו, כמו גם מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, מעמיק בית ההשקעות פסגות, שבניהול ברק סורני, את פעילותו לשיפור הממשל התאגידי בקבוצת התקשורת.

במכתב שנשלח אתמול (ב') על-ידי פסגות, שנמנה עם המוסדיים האקטיביים והקולניים ביותר בשוק, לחברי דירקטוריון בזק, בראשות היו"ר הזמני דוד גרנות, קורא בית ההשקעות למנות יו"ר קבוע לחברת התקשורת הגדולה במקום בעל השליטה אלוביץ', שעצור כיום כחלק מחקירה גדולה בה הוא חשוד מרכזי.

זוהי החקירה הגדולה והחמורה השנייה שאלוביץ' וכמה ממקורביו מעורבים בה תוך תקופה קצרה, כשברקע חלקים ניכרים מקבוצת ההחזקות שלו שיצאו מידיו בשל חובות-עתק שהוא מתקשה לשרת.

"אנו, כבית השקעות שרואה לנגד עיניו את טובת לקוחות פסגות, עוקבים באדיקות אחר האירועים והתהליכים המתרחשים בעת האחרונה בחברה, בחברות-הבנות וביתר החברות מקבוצת בעל השליטה כפי שפורסמו על-ידי החברה... כך שלא מן הנמנע שאנו מוטרדים מהעבודה שהחל מיום ה-20 ביוני 2017 מתנהלת חקירה גלויה של רשות ניירות ערך, העוסקת בחשדות לביצוע עבירות שונות הנוגעות לעסקאות שביצעה החברה והקשורות לבעל השליטה בה".

"כפועל יוצא מחקירה זו הוטלו על יו"ר החברה, שאול אלוביץ', אשר בין היתר מונעות ממנו מלעסוק בעניינים הנוגעים למשרד התקשורת", אומרים בפסגות - שכבר הצליח להביא למינוי דח"צ בחברה מטעמו, תוך שהם ממשיכים ואומרים כי "בהתאם למגבלות האמורות, הדירקטוריון קיבל את הצעת אלוביץ', לפיה עד להודעה אחרת הוא אינו מבקש לחזור למלא את תפקיד יו"ר החברה, וכי דוד גרנות, שמונה לכהן כדירקטור בלתי תלוי במאי אשתקד, ימונה כממלא-מקום זמני של היו"ר".

עתה, על רקע החקירה החדשה והחשדות החמורים שנחקרים במסגרתה, ובצל הצעות ההסדר בחברות הפרטיות שבקבוצת יורוקום של אלוביץ', ש"מוסיפות למצבה המאתגר של החברה", כמאמר פסגות, פונה בית ההשקעות, "מתוך דאגה לעתיד החברה וליציבותה, בבקשה לפעול באופן אקטיבי לצורך מינויו של היו"ר הזמני דוד גרנות לתפקיד יו"ר דירקטוריון קבוע". 

לטענת פסגות, פעולה זו מתבקשת ממספר טעמים, ובהם ש"ראוי ונכון שיו"ר חברה מסוג זה (שרוב מניותיה בידי הציבור, ר"ש) יהיה יו"ר בלתי תלוי ונעדר זיקה לבעל השליטה". לכן הם קוראים להעלות את נושא זה כבר באסיפה הקרובה של בעלי המניות.