מחזיק אג"ח לוזון דורש מבעל השליטה לשלם 1.15 מיליון שקל

החובות - מהתקופה טרם כניסת עמוס לוזון לחברה ■ מקורב לנושא: "דרישות הנאמנים רחוקות מאוד מהיגיון בריא, לכן לוזון החליט לא לשלם להם"

עמוס לוזון / צילום:איל יצהר
עמוס לוזון / צילום:איל יצהר

עמוס לוזון וחלק ממחזיקי האג"ח של חברת הבנייה והתשתיות הנושאת את שמו שוב על מסלול של התנגשות. מזימון אסיפת אג"ח שפרסמה לוזון  עולה כי אחד מהמחזיקים, בעל יותר מ-5% משתי סדרות האג"ח הרלוונטיות, מבקש לנקוט הליכים משפטיים כנגד החברה, וזאת למימון שכר-טרחה והוצאותיהם של הנאמנים, "בגין שירותים שהוענקו למחזיקי האג"ח בשל פעולות שנקטו הנאמנים בהתאם להחלטות מחזיקי האג"ח". מדובר בתשלומים בהיקף של 1.15 מיליון שקל, שקוזזו מתשלומי האג"ח שלוזון העבירה בעבר למחזיקים.

במסגרת ההצבעה בנושא, הצפויה בשבוע הבא, יתבקשו מחזיקי האג"ח להורות לנאמנים "לנקוט הליכים משפטיים לשם גביית סכום ההוצאות", וכחלק מכך לאשר הפקדת סכום של כ-400 אלף שקל "עבור מימון ההליכים המשפטיים". בכתב ההצבעה שפורסם לקראת ההצבעה, צוינו כבר כמה שמות של משרדים שאחד מהם צפוי לייצג את הנאמנים במקרה והמחזיקים יאשרו כניסה להליך משפטי.

מהזימון עולה כי כבר במהלך שנת 2016 פרסמו הנאמנים הודעות על כוונתם "לבצע קיזוז מתוך תשלום ריבית וקרן ששולמו למחזיקי האג"ח" בחודשים יוני וספטמבר של אותה שנה וזאת "לשם מימון שכר-טרחה והוצאות הנאמנים... בגין שירותים שהוענקו". לטענת הנאמנים, במהלך 2016 ו-2017 הם פנו ללוזון "מספר רב של פעמים, לרבות פגישות, בניסיון לגרום לחברה למלא אחר התחייבותה בשטרי הנאמנות ולשלם את חובותיה לנאמנים ושלוחיהם".

לפני שנה, בסוף חודש מארס 2017, הודיעו הנאמנים למחזיקי האג"ח כי בכוונתם להשתמש בכספים שקוזזו למטרה זו ולשלם שכר-טרחה והוצאות בסך של 1.15 מיליון שקל לעצמם ולשלוחיהם. מדובר בנאמני אג"ח סדרה ו' ו-ז' של לוזון, שהונפקו טרם כניסתו של עמוס לוזון לחברה.

היקף הסדרות, המדורגות Baa2 על-ידי מידרוג, עומד על כ-170 מיליון שקל יחד והן נסחרות בתשואות של כ-2.5%-5%. ללוזון סדרת אג"ח נוספת (ח') שהונפקה ללא דירוג בתחילת 2017, בהיקף של כ-180 מיליון שקל, ואשר נסחרת כיום בתשואה של כ-3.5%.

לא העימות הראשון

מאז רכש לוזון את השליטה בקבוצה הנושאת היום את שמו (ואז נקראה קבוצת א. דורי) מידי ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, הוא כבר התעמת עם חלק מהמחזיקים ונאמני האג"ח. במסגרת דברים שנשא באחת מאסיפות האג"ח שהתקיימו זמן קצר לאחר הרכישה, הוא יצא נגד ההתכנסויות הרבות שהם מקיימים, טען כי הם גורמים לבזבוז הוצאות לחברה ושאל מדוע הוא נדרש להגיע כל הזמן לאסיפות ולממן להם אולם כינוסים, עוגות ובורקסים.

את המחזיקים בתקופה שאחרי רכישת החברה על-ידי לוזון ליוו חששות משמעותיים בנוגע להחזרי האג"ח, שבאו לידי ביטוי בתשואות גבוהות שהגיעו ליותר מ-20% בסדרות האג"ח. בשלב מסוים הם אף איבדו את סבלנותם על רקע חוסר הוודאות שסבב את החברה והחליטו להסמיך את נאמני האג"ח לנקוט הליכים נגד החברה, וכן נגד נושאי משרה ובעלי שליטה בעבר ובהווה, אולם בסופו של דבר הצדדים יצאו לדרך חדשה, התשואות על האג"ח ירדו בצורה ניכרת ולוזון עמד בכל התשלומים בזמן.

בשנה האחרונה נחלשה מניית לוזון בכ-35%, אולם מאז העברת השליטה היא מציגה עלייה משמעותית, המשקפת להחזקותיו של לוזון שווי נוכחי של כ-100 מיליון שקל (לעומת עלות רכישה של כ-10 מיליון שקל) ולחברה שווי של כ-160 מיליון שקל.

היום טען אחד מהמקורבים לנושא כי הדרישות שהגישו הנאמנים "רחוקות מאוד מהיגיון בריא. הם הגישו חשבונות בהיקפים לא סבירים לכן לוזון החליט לא לשלם להם וניסה להגיע איתם לפשרה, אבל יש שם מי שחושב שהוא יכול לקבל צ'ק פתוח מהחברה".